Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door jeffstrijker » 28 okt 2015, 10:30
Mijn 604 start niet meer. Het zijn waarschijnlijk de contactpunten die helemaal op zijn. Nu heb ik dankzij dit forum (dank Wim) nieuwe contactpunten kunnen krijgen, alleen nu moet ik weten hoe de afstelling hiervan moet zijn. Heeft iemand daar informatie over voor mij ??
-
jeffstrijker
-
- Berichten: 19
- Geregistreerd: 02 mei 2015, 13:24
door Jineuf » 29 okt 2015, 00:34
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
-
Jineuf
-
- Berichten: 1410
- Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
- Woonplaats: Soest
door 604peugeot » 01 nov 2015, 21:04
hallo.
ik zou er ook twee condensators bij pakken,die zorgen dat er minder vonken tussen de punten komen,en je contact punten gaan dan ook langer mee,
maar je moet ook je contacthoek weten hoe die moet staan,neem maar contact op met harrie sonderen,die kan je haar fijn vertellen hoe die moet staan.
succes er verder mee.
gr willy janssen 604peugeot.
ik ben zelf bezig met een peugeot 604 gti aan het restaureren van bj 1983 brons kleur
-
604peugeot
-
- Berichten: 204
- Geregistreerd: 08 jan 2011, 22:29
- Woonplaats: grave
door 404noir » 02 nov 2015, 16:52
604peugeot schreef:hallo.
ik zou er ook twee condensators bij pakken,die zorgen dat er minder vonken tussen de punten komen,en je contact punten gaan dan ook langer mee,
maar je moet ook je contacthoek weten hoe die moet staan,neem maar contact op met harrie sonderen,die kan je haar fijn vertellen hoe die moet staan.
succes er verder mee.
gr willy janssen 604peugeot.
uitstekend advies! Condensatoren hebben helaas niet het eeuwige leven. Zo gaan uiteindelijk electrisch 'lekken'. Waardoor inderdaad vonken gaan overspringen op de contactpunten (= energie verlies) terwijl je juist die vonk energie
op de bougies wil laten overslaan.
Het tegelijk met de contactpunten vervangen van de condensatoren zie ik als een vorm van goedkoop preventief onderhoud.
-
404noir
-
- Berichten: 602
- Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30
door jeffstrijker » 10 jan 2016, 11:22
Het is even geleden maar door drukte ben ik helemaal nergens aan toe gekomen. Bedankt voor de tips, dat verhaal van de condensatoren had ik idd eerder ook al gehoord, zal er aan denken. Iemand nog twee condensatoren in de verkoop dan ?
Of zijn deze niet specifiek voor de 604 kan ik daar ook andere voor gebruiken ?
Ik zal Harrie eens even contacten voor de afstelling.
Nogmaals bedankt.
-
jeffstrijker
-
- Berichten: 19
- Geregistreerd: 02 mei 2015, 13:24
door 404noir » 26 feb 2016, 10:25
ik principe zou je iedere condensator kunnen gebruiken mits deze de zelfde waarde in micro farad heeft. Dat staat meestal wel op die dingen in gestanst.
Maar dan moet je ze nog wel kunnen monteren op of aan je verdeler.
Misschien dat de dezelfde condensatoren ook op andere auto's met PRV motoren zijn gebruikt? Renault 30TS, Volvo 262coupe, 264sedan en 265stationcar, Renault Alpine A310
Een goeie automaterialen handel moet ze nog gewoon kunnen leveren lijkt mij. Ik kon zelfs voor mijn veel oudere 404 nog gewoon een condensator kopen.
-
404noir
-
- Berichten: 602
- Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten