Ondertussen hebben we de kop eraf gehaald en de koppakking van de cilinder met de minste compressie was idd doorgeslagen: een van de ringen was losgekomen van het basispakkingsmateriaal en vervormd door uitzetting. Blijkbaar zou de motor ooit in een vorig leven loeiheet moeten geworden zijn.
Kop weggebracht voor opmeting en bleek ferm krom te staan: het middelste deel stond hoger dan de uiteinden, twee van de vier uitlaatkleppen waren zwaar ingeslagen en sloten niet meer af op de zittingen. Kop is nu perfect gevlakt, er zijn nieuwe zittingen gemonteerd en de kleppen werden terug netjes geslepen met een egaal sluitbeeld op de randen.
Blijkbaar bestaan er in de handel drie diktes van koppakking voor een xd2, de koppakking die gedemonteerd is had drie inkepingen en is 1,65mm dik, daar de kop toch redelijk gevlakt is zouden we graag 1 monteren die 0,5 mm dikker is.
Probleem bij de lokale onderdelenshop is, waar men wel kennis heeft van nieuwe, moderne dingen,
als je over een xd2 indenor begint te praten het jonge volk lichtjes begint te panikeren....
Dus: graag een goed adres waar de koppakking gewoon van het schap te nemen is, pakking van de in- en uilaatcollector en waterpomp heb ik ook nodig...., als laatste kan ik me natuurlijk tot Indenor Retro wenden!
groeten,
Walter