Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Folkertp » 28 jan 2016, 18:04
mijn radiateur lekt, nu heb ik voor een goed prijsje een goede tweedehands op de kop getikt, moet ik nog ergens op letten bij het vervangen?, is het aan te raden gelijk de thermostaat te doen?
de homokneet rechtsvoor is versleten, ook hiervoor heb ik een goede tweedehands gevonden, moet ik hiervoor nog ergens op letten.., ik begreep dat ik de keering ook direct moet vervangen... tips..? how to...?
Alvast bedankt!
-
Folkertp
-
- Berichten: 27
- Geregistreerd: 22 jan 2016, 12:27
door Keezx » 29 jan 2016, 12:08
Misschien wel handig om te vernemen om welk automodel; het gaat...
-
Keezx
-
- Berichten: 367
- Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04
door Folkertp » 29 jan 2016, 17:15
Ah Haha, 304 cabrio '72
-
Folkertp
-
- Berichten: 27
- Geregistreerd: 22 jan 2016, 12:27
door Keezx » 31 jan 2016, 21:04
Radiateur kan gewoon op het koelsysteem aangesloten worden.
In het algemeen moet er ontlucht worden via daarvoor bestemde nippels (vaak in de slangen naar de kachel) en bij de vulpijp.
Gewoon water erin en laten lopen met de vuldop eraf tot de thermostaat opent en dan ontluchten en antivries erbij.
Bij een 40 jaar ouide auto is een keerring zeker ook niet af te raden als je die nog kan vinden....
-
Keezx
-
- Berichten: 367
- Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten