(advies) turbo? peugeot partner 2.0 hdi

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

(advies) turbo? peugeot partner 2.0 hdi

Berichtdoor pugpartner2.0hdi » 15 feb 2016, 23:52

ik rij al een aantal jaren partner 2.0 hdi 2004
en hoor ook al jaren een licht fluitje klinkt als een vervaagd scheidsrechters fluitje
niet het bekende turbo geluid (de lichte hoge pieptoon bij hoger toerental bij het gas geven)
ik hoor het pas als ik het gas niet los laat maar ook geen gas geef dus alleen precies op het onbelaste moment
tussen gas geven en gas loslaten en dan zo rond de 2000/2500 toeren wanneer de turbo zo'n beetje zijn werk gaat doen daar onder en boven hoor ik niks
ik krijg het idee dat het een heeeel klein beetje erger aan het worden is
ik maak binnenkort een lange rit van 2 x 2500 km en vraag me af of ik er onderweg geen problemen mee ga krijgen
of zou het juist goed zijn een keer een lange rit te maken?
de auto rijd echter super houd niet in en schiet nog steeds weg met optrekken
er staat wel al 248000 op de teller en turbo is naar mijn weten nog nooit vervangen
en altijd heel rustig mee gereden door (dit keer ook echt) bejaarde man en waarschijnlijk altijd laag toerental rond die 2200/2500
hoor graag of dit me problemen gaat geven onderweg
pugpartner2.0hdi
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 13 feb 2016, 11:57

Re: (advies) turbo? peugeot partner 2.0 hdi

Berichtdoor Keezx » 19 feb 2016, 00:22

Niet druk over maken, turbo's kunnen bij een rustig bereden en niet flink getunede auto heel lang meegaan.
Mijn 306 TD is licht getuned 1,3 Bar /110pk en met 310000 km op de klok en de turbo is nog origineel en helemaal niet hoorbaar.
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten