koelwater weg laten lopen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

koelwater weg laten lopen

Berichtdoor Ernie » 04 aug 2005, 21:37

Ik heb sinds kort een Peugeot 403 en nu wil ik het koelwater weg laten lopen. Hiervoor moet je daar hendeltje naar de "open" stand verplaatsen; alleen de plug waar dit hendeltje aan vastzit moet dan volgens mij open gaan zodat het koelsysteem geopend wordt. In mij geval zit dit muurvast. geen beweging in te krijgen (hoewel het er niet verroest uitziet of zo...) weet iemand hoe ik dit gangbaar kan krijgen?

Bedankt alvast!
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor JT » 04 aug 2005, 22:11

Ken de opbouw absoluut niet, maar als het lijkt op het geheel in de 504, dan de onderste slang eraf halen......

Kraantje met rust laten..
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Kees » 05 aug 2005, 20:42

Inderdaad, beter laten zitten anders breekt ie af, ben je verder van huis. Het is een aluminium plug die vastgerot zit door oxidatie, resultaat van rijden met water ipv koelvloeistof. Latere typen motoren (404) hebben een bout die je er uit kunt draaien, is een betere constructie.
Als je het blok er ooit uit haalt kun je de plug uitboren en vervangen door een nieuwe.
groet, Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

kraantje laten zitten

Berichtdoor Ernie » 09 aug 2005, 22:07

OK, bedankt voor jullie reakties! Ik had al olie op de rand van het het kraantje aangebracht in de hoop het daarmee gangbaar te kunnen maken, maar geen beweging in te krijgen. Wel jammer dat je op deze manier niet goed het koelwater kan verversen, maar goed.

Groeten,
Ernie.
Avatar gebruiker
Ernie
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 aug 2005, 21:26
Woonplaats: Wijchen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten