106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Berichtdoor PK-camouflage » 08 apr 2016, 15:15

Dag allemaal,

Het lijkt me leuk om een 106 GTI blok (€500-€800) in een standaard-106 te plaatsen die max 100k op de teller heeft (€1500).
Dat 106 GTI uiterlijk vind ik maar niks.. Een bodykit etc op een auto van 1m bij 1m? :roll:
Vind het veel leuker om een met een 'standaard-106' rond te rijden die wat extra paarden on de kap heeft liggen :mrgreen: .

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een blok van een 106? En is het 106-GTI blok redelijk plug-n-play over te hangen naar een standaard-106? Zo niet, dan blijft het voor nu maar bij een leuk idee.
PK-camouflage
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 apr 2016, 15:07

Re: 106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Berichtdoor willem_jacobs » 08 apr 2016, 16:51

je gaat meer nodig hebben dan het blok alleen, maar alles is te doen.

Denk aan:
wiellagers (compleetet veerpoten liefst)
versnellingsbak en aandrijfassen
(in verband met het extra lagerpunt in de lage aandrijfas bij het vermogen van de gti)
uiteraard motorkabelboom en ecu
liefst ook remmen in verband met het ook weer veilig kunnen stoppen.

verschillen in brandstofdruk en injectiesysteem voor zover de delen ervan in de auto zitten zijn mij onbekend...
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: 106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Berichtdoor Knoetie » 13 apr 2016, 07:34

Brandstofdruk is ook anders, andere brandstofpomp monteren. Die van een 205 GTI of 106 GTI/XSI. Even checken in de vraagbaak/haynes welke je moet hebben.
Knoetie
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 apr 2014, 09:58

Re: 106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Berichtdoor EH Autoservice » 14 apr 2016, 07:20

is onzin , die zijBrandstofpompn allemaal gelijk .
Brandstofdruk ook , allemaal draaien ze op 3 bar , wat overigens alleen door drukregelaar bepaals wordt en niet door pomp .
Een 16v motor is plug and play in een 106 , erg makkelijk .
Als je nog een 16v blok zoekt , heb er momenteel 4 op voorraad , en die zijn niet zo duur als wat je zelf aan geeft , want die prijzen zijn wel wat overdreven ...........

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G750-U10 met Tapatalk
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 106 GTI blok in standaard-106 plaatsen: te doen of niet?

Berichtdoor Martijn » 14 apr 2016, 22:54

Even naar de legale kant van de zaak : een auto die 60 pk had voorzien van een 120 pk blok kan natuurlijk maar de RDW wil dan wel dat je m omkeurt en het hogere vermogen op kenteken zet. Anders heb je een probleem als je gesnaaid word door een overijverige diender of bij ongeval!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten