Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door PK-camouflage » 08 apr 2016, 15:15
Dag allemaal,
Het lijkt me leuk om een 106 GTI blok (€500-€800) in een standaard-106 te plaatsen die max 100k op de teller heeft (€1500).
Dat 106 GTI uiterlijk vind ik maar niks.. Een bodykit etc op een auto van 1m bij 1m?
Vind het veel leuker om een met een 'standaard-106' rond te rijden die wat extra paarden on de kap heeft liggen
.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een blok van een 106? En is het 106-GTI blok redelijk plug-n-play over te hangen naar een standaard-106? Zo niet, dan blijft het voor nu maar bij een leuk idee.
-
PK-camouflage
-
- Berichten: 1
- Geregistreerd: 08 apr 2016, 15:07
door willem_jacobs » 08 apr 2016, 16:51
je gaat meer nodig hebben dan het blok alleen, maar alles is te doen.
Denk aan:
wiellagers (compleetet veerpoten liefst)
versnellingsbak en aandrijfassen
(in verband met het extra lagerpunt in de lage aandrijfas bij het vermogen van de gti)
uiteraard motorkabelboom en ecu
liefst ook remmen in verband met het ook weer veilig kunnen stoppen.
verschillen in brandstofdruk en injectiesysteem voor zover de delen ervan in de auto zitten zijn mij onbekend...
-
willem_jacobs
-
- Berichten: 220
- Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32
door Knoetie » 13 apr 2016, 07:34
Brandstofdruk is ook anders, andere brandstofpomp monteren. Die van een 205 GTI of 106 GTI/XSI. Even checken in de vraagbaak/haynes welke je moet hebben.
-
Knoetie
-
- Berichten: 57
- Geregistreerd: 18 apr 2014, 09:58
door EH Autoservice » 14 apr 2016, 07:20
is onzin , die zijBrandstofpompn allemaal gelijk .
Brandstofdruk ook , allemaal draaien ze op 3 bar , wat overigens alleen door drukregelaar bepaals wordt en niet door pomp .
Een 16v motor is plug and play in een 106 , erg makkelijk .
Als je nog een 16v blok zoekt , heb er momenteel 4 op voorraad , en die zijn niet zo duur als wat je zelf aan geeft , want die prijzen zijn wel wat overdreven ...........
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G750-U10 met Tapatalk
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
door Martijn » 14 apr 2016, 22:54
Even naar de legale kant van de zaak : een auto die 60 pk had voorzien van een 120 pk blok kan natuurlijk maar de RDW wil dan wel dat je m omkeurt en het hogere vermogen op kenteken zet. Anders heb je een probleem als je gesnaaid word door een overijverige diender of bij ongeval!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
-
Martijn
-
- Berichten: 2179
- Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
- Woonplaats: Hilversum
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten