206 koeling

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206 koeling

Berichtdoor Evdpoel » 23 jun 2016, 09:11

Goedendag,

Ik heb een Peugeot 206SW uit 2007, benzine 1.6 uitvoering.

Ik merk daar wat vreemde dingen met de koeling.

Als ik er mee rij, staat de koeling op net voor helft op 80c, terwijl dat volgens mij 90c moet zijn. Als ik dan even stil sta bij stoplicht loopt ie op tot 90 of zelfs stukje eroverheen.

Zelfde heb ik als ik rij met caravan, alleen met file rijden loopt de temperatuur nog verder op

Als ik gereden heb, en zet de auto stil, en start deze bijv 5/10 later weer, staat de temperatuur ver richting rood, maar loopt als de motor draait binnen minuut weer terug naar zoals ie normaal staat. Dit lijkt me niet normaal ? Ventilator hoor ik ook nooit aanslaan

Hij is al bij de peugeot geweest maar die kunnen niets vinden zeggen ze, maar vind het een vreemd iets
Evdpoel
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 jun 2016, 08:43

Re: 206 koeling

Berichtdoor DavidMaz » 09 jul 2016, 19:48

Is dat vergelijkbaar met het benzinepeil die op nul staat als de motor niet aan staat? Je noemt 90 graden als de goede temperatuur, dus het probleem zou alleen zitten bij het "in het rood" starten van de auto?

Als er gereden is en je zet m uit, waar staat de temperatuur dan, is dat hetzelfde niveau als je m een paar minuten later start?

Ik vermoed zo dat de radiator zn werk doet, anders zou er een heel wat andere temperatuur aangegeven worden en zou de motor oververhitten/kapot gaan.
DavidMaz
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 jul 2016, 18:46

Re: 206 koeling

Berichtdoor beeperhorrie » 10 jul 2016, 15:31

Evdpoel schreef:Goedendag,

Ik heb een Peugeot 206SW uit 2007, benzine 1.6 uitvoering.
Ik merk daar wat vreemde dingen met de koeling.
Als ik er mee rij, staat de koeling op net voor helft op 80c, terwijl dat volgens mij 90c moet zijn. Als ik dan even stil sta bij stoplicht loopt ie op tot 90 of zelfs stukje eroverheen.
Zelfde heb ik als ik rij met caravan, alleen met file rijden loopt de temperatuur nog verder op
Als ik gereden heb, en zet de auto stil, en start deze bijv 5/10 later weer, staat de temperatuur ver richting rood, maar loopt als de motor draait binnen minuut weer terug naar zoals ie normaal staat. Dit lijkt me niet normaal ? Ventilator hoor ik ook nooit aanslaan
Hij is al bij de peugeot geweest maar die kunnen niets vinden zeggen ze, maar vind het een vreemd iets


Lijkt mij lucht in het koelsysteem. Heb hetzelfde gehad met de 405, na goed ontluchten bleef de waarde ineens wèl constant op 88.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten