2300 -> 2500

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

2300 -> 2500

Berichtdoor Muvanda » 31 maart 2017, 11:04

Kan je een 2300 XD2 probleemloss vervangen door een 2500 XD3, dwz past de 2500 op de bak van een 2300 zonder problemen of moet je iets aanpassen?

mvg :mrgreen:
Avatar gebruiker
Muvanda
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 19 mei 2009, 13:26

Re: 2300 -> 2500

Berichtdoor Ivovanduijn » 31 maart 2017, 20:45

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de vliegwielen/starterkransen verschillen. Oude 2300gers hebben een vliegwiel met minder bouten. Waardoor je uiteindelijk niet uitkomt met je oude startmotor. Maar eigenlijk gewoon beginnen en misschien moet je nog wat kopen of maken onderweg.
Ivovanduijn
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: 2300 -> 2500

Berichtdoor Brownie » 01 apr 2017, 10:58

Was er ook niet iets verschillend aan de bak? De 2300 heeft altijd een 4 bak of een BA 7/5 of zoiets. Latere 2500 hebben ook wel eens een BA 10/5 bak gehad. Die zijn toch weer anders, maar de details weet ik niet. Ik denk dat het het handigst is om een motor met bak in zijn geheel te vervangen.
204 Cabiolet 1968 103.000km
604 TI Automatique 1978 216.000km
104 GL6 Benetton 1978 xxx.xxxkm
505 V6 Automatique 1987 335.000km
505 SW8 Automatique 1991 83.000mls
206 XS 1.6 SW Automatique 2005 135.000km
Avatar gebruiker
Brownie
 
Berichten: 3376
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten