automatische choke

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

automatische choke

Berichtdoor Koeneke » 22 mei 2017, 23:57

Daarstraks ineens problemen met de motor, bokken, vierkant draaien en zeer veel benzine geur, bleek dat de automatische choke bij warme motor niet open ging waardoor de klep dicht bleef en de motor dus constant verzoop... Waterdarmpjes die van de motor komen naar de carburator worden warm dus daar ligt het niet aan, zijdekseltje van de choke er eens af gehad en geprobeerd om de plunjer terug te duwen zodat de klep open gaat maar daar is geen beweging in te krijgen. Ik heb voorlopig de chokeklep eraf gehaald omdat starten zonder choke bij dit warme weer geen probleem is maar ik ga het wel verder nakijken omdat het toch teug in orde moet komen. Iemand die dit probleem ook al heeft gehad en hoe is dit opgelost geraakt? :shock: Het is een XL5S motor in een 304S cabrio '74
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: automatische choke

Berichtdoor Koeneke » 25 mei 2017, 20:17

Probleem zit toch dieper vrees ik, chokeklep eraf gehaald en motor draaide weer goed maar na 30 km viel ze ineens stil, luchtfilter eraf gehaald en ik zag dat de achterste kamer vol benzine zat dus weer verzopen... Ik vrees dat de vlotter blijft hangen... En natuurlijk nu juist met dit goede weer kunnen we weer niet rijden... :(
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: automatische choke

Berichtdoor Koeneke » 29 mei 2017, 16:07

Probleem ineens opgelost... gisteren heb ik ze nog eens gestart en ze draaide weer perfect, waarschijnlijk ergens een vuiltje in een kanaaltje dat er toch is doorgeschoten... :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten