Pagina 1 van 1

carburator 304S

BerichtGeplaatst: 26 aug 2017, 16:29
door Koeneke
Problemen met de carburator van onze 304S cabrio, automatische choke springt niet op, ik denk dat het waterkanaaltje dat van de motor komt verstropt zit... Iemand dit ook al voor gehad en hoe is dit op te lossen? Nu moet ik telkens als de motor enkele dagen niet gedraaid heeft deksel van de luchtfilter eraf halen, chokeklep manueel dicht duwen en dan kan ik pas starten...

Re: carburator 304S

BerichtGeplaatst: 29 aug 2017, 23:53
door Koeneke
Niemand die weet wat te doen? :(

Re: carburator 304S

BerichtGeplaatst: 30 aug 2017, 09:22
door Frank.04
Als het klopt wat je zegt en de chokeklep blijft hangen dan heeft dit een (mechanische) oorzaak.

Neem stap voor stap de verschillende onderdelen door en bekijk of het naar behoren functioneert.

Misschien loopt er een asje stroef, misschien werkt de verstelling niet.

Logisch denken dan gaat het vast lukken om het zelf op te lossen.

Succes!

Re: carburator 304S

BerichtGeplaatst: 30 aug 2017, 14:24
door peugeot-304
Koeneke schreef:Problemen met de carburator van onze 304S cabrio, automatische choke springt niet op ...

Op een 304S met XL3S motor hoort normaal een Solex 35/35 EEISA en deze is uitgerust met een manuele choke.

Afbeelding

Afbeelding

Verder sluit ik mij bij Frank aan. Het heeft vast met mechanische storing te maken. Kan best dat een beetje smering op de asjes van de chokekleppen wonderen doet. Misschien zijn deze wel versleten. Verder schrijf je namelijk dat je de chokeklep alleen in het begin moet dicht doen. Dan lijkt het erop dat, als de motor warm genoeg is, ze van zelf weer in ruststand terug gaan.

Succes
Dieter

Re: carburator 304S

BerichtGeplaatst: 30 aug 2017, 17:40
door Koeneke
Dieter,

blijkbaar heeft een vd vorige eigenaars er een XL5S motor ingezet en dus ook een carburator met automatische choke. Ik moet dus de chokeklep manueel dicht zetten maar ook terug open zetten als de motor gestart is want ze gaat ook niet meer automatisch open bij warme motor. Asje zit los want ik kan de klep vlot bewegen, ik denk dat het waterkanaaltje vd motor naar de carburator verstropt zit maar mag ik dit zomaar spoelen met azijn om evt kalk op te lossen of beter niet?

Groeten, Koen