Additieven toe voegen aan olie

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Additieven toe voegen aan olie

Berichtdoor Frank207 » 07 sep 2017, 00:57

Hallo. 8)
Ik heb de volgende vraag,

Zoals de Peugeot 207 rijder wel weet gebruiken de 207 serie's die een BMW motor er in hebben dat deze de vervelende eigenschap heeft om olie te verbruiken.
Nu doet de Peugeot Dealer waar ik mijn 207 in onderhoud heb al andere olie in deze 207 namelijk 0w30.
Door deze olie zou het verbruik wat afnemen.
Mijn Peugeot 207 gebruikt ongeveer 1,2 liter op 3000 kilometer.
Nu schijnen er rond te rijden met hoger gebruik.
Nu hoorde je vroeger nog wel vaak dat wanneer je bijvoorbeeld Slick 50 of 60 of andere toevoeging dat je auto er alleen maar beter van werd
Zoals zuiniger soepeler lopen en het olie verbruik werd minder.
Sommige additieven verstopte ook vaak de leidingen en zo las ik.

Maar wat is hier nu eigenlijk van waar. Mij gaat het er om dat ik niet meer om de 3000 km naar de garage hoef maar langer kan door rijden zonder verplicht olie bij te gooien.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft het geholpen of niet.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Frank
Frank207
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 07 sep 2017, 00:38

Re: Additieven toe voegen aan olie

Berichtdoor A.B.203 » 07 sep 2017, 20:27

Frank je kan deze vraag beter stellen op een ander forum voor de wat modernere Peugeots. Zelf zou ik niets aan de olie toevoegen en bijvoorbeeld om de 1500 km 0.6 liter bijvullen. Koop 5 liter dan kan je altijd en overal zelf bijvullen. Het zijn moderne motoren met maar een geringe hoeveelheid olie in het carter dus niet wachten met bijvullen tot het oliepeil op het minumum staat. Je vindt in dit forum ook iets over een restrictor, dit apparaatje zou het oliegebruik sterk reduceren.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten