Werking Moly Kote

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Werking Moly Kote

Berichtdoor Jan Bert » 16 sep 2005, 22:31

Weet iemand de werking van het smeerproduct Moly Kote. Je kunt het toevoegen aan de motorolie.
504 Break, elle est belle!!
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Marius » 16 sep 2005, 23:36

molykote is een merknaam, die verkopen ontzettend veel producten, dus welk product je precies bedoelt is mij niet duidelijk.

Daarbuiten ben ik absoluut geen voorstander van toevoegingen aan smeermiddelen.
Niet voor de motorolie, als ook niet voor de versnellingsbak.
Loopt de motor goed, verander er dan niks aan, is er iets niet in de haak, een lager wat fluit of olieverbruik, repareer dan de "storing".
Verberg hem niet tijdelijk met een lapmiddeltje.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor Jan Bert » 17 sep 2005, 00:00

Het is een smeermiddel dat alleen maar toegevoegd wordt aan de verse motorolie. Het zou het olieverbruik positief beïnvloeden, en de motor een betere smering geven.
Jonkhart in Hilversum prijst het aan. Dat is wat ik weet.
504 Break, elle est belle!!
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Mark » 17 sep 2005, 11:47

Idd, www.dowcorning.com is de leverancier. Ook van nuttige smeermiddelen, zoals kopervet, trouwens.

Evert Jonkhart sr. gebruikt het zelf al sinds jaren en is er heel enthousiast over. Maar ik denk ook dat een goede motorolie (met de juiste specificaties) goed genoeg is. En ja, volgens mij is het symptoombestrijding, als er wat mis is, moet je repareren. Een te hoog olieverbruik duidt op een versleten motor (zuigerveren etc) of op de verkeerde olie.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Marius » 17 sep 2005, 13:25

inderdaad, je "maskeert" de problemen, en die zullen hoe dan ook terug komen, of erger worden.
Alleen dan op een moment als je er niet op zit te wachten, bijvoorbeeld als je net met je auto volgeladen aan de beklimming van de brennerpas begint..
Noem maar een voorbeeldje, maar ik ben dus echt geen voorstander van toevoegingen aan de olie.
Een goede olie, volgens specificaties, of juist iets "dikker" kan ook een oplossing zijn. Maar die toevoegingen verliezen hoe dan ook een keertje hun werking, en ondanks een olieverversing blijven ze dan toch (niet meer werkend) in de lagerschalen zitten..
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten