Pagina 1 van 1

Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 09 aug 2018, 21:07
door Mikestans
Ik heb een vraag heren

Ik heb een Peugeot 307 xsi uit 2003
En nu begint de keering beetje te lekken aan de versnellingsbakzijde
En nu wil ik het gaan proberen met leaklock om te kijken of ik het hiermee ken oplossen,
Weet iemand mij te vertellen hoeveel leaklock te gebruiken bij op 5 liter olie??

Heb een 150ml flesje gekocht dus dah leek mij in iedergeval voldoende!!!

Mvg Mike stans

Re: Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 09 aug 2018, 23:13
door EH Autoservice
Beter gewoon de keerring vernieuwen , dan weet je zeker dat het dicht is en er niks mis gaat met van die rommel bij je delicate motorolie .......
Hobbyoplossingen als deze als poging een shortcut te nemen stranden nagenoeg nooit in schoonheid .....

Verstuurd vanaf mijn Power 3S met Tapatalk

Re: Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 10 aug 2018, 08:17
door Nanno
Volgens mij staat de mengverhouding op het flesje. Voor vijf liter heb je denk ik wel het hele flesje nodig. Leaklock of Leqwec (zelfde product) is m.i. geen rommel. Een kapotte keerring moet je natuurlijk vervangen maar als hij door ouderdom wat ruim is gaan zitten werkt het goed. Ik heb er in verschillende auto's echt 10.000-den kilometers lekvrij mee gereden, nadat ik aanvankelijk wat lekkage had geconstateerd. Geen lekplasjes natuurlijk, maar zweten of af en toe een druppel. Bijvoorbeeld in het cardan van een 504 en in de automaat van een Nissan.

Re: Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 11:09
door EJH405
Wat doet dat spul eigenlijk? Is het een soort oplosmiddel dat rubbers doet zwellen? Wasbenzine werkt bv prima voor zwellen van siliconenrubber.

Re: Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 11:59
door Nanno
Heel makkelijk te vinden : www.leaklock.com

Re: Leaklock te gebruiken

BerichtGeplaatst: 12 aug 2018, 21:09
door EJH405
Daar staat eigenlijk alleen een hoop wollige taal.
Maar gelukkig is er de conculega die het wel uitlegt:
DropStop, Lec Wec en andere dichtmakers bevatten de weekmaker Di-N-Butyl-Maleinaat. Dat spullie laat Elastomeren (de meeste rubbers) een beetje zwellen en het wordt weker. Het effect is marginaal, want anders gaat het rubber uit elkaar vallen, maar het zwellen is vaak net genoeg om weer olie tegen te houden. Totdat er meer rubber weggesleten is.

Dus, uitstel van executie, ik schat met ca 1 jaar bij 10k km per jaar. Handig om zodoende tijd te kunnen rekken voor combineren met ander groot onderhoud, bijvoorbeeld de distributie.

Zoals EH ook zegt zou ik dit spul niet langdurig in de motorolie willen hebben. Tot 1000km of max 1 maand voor de oliewissel lijkt me mooi.

My 2 cents..