Brandstoffilter lekt (5008 1.6HDI, DV6)

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Brandstoffilter lekt (5008 1.6HDI, DV6)

Berichtdoor YeOldeDragon » 20 nov 2018, 20:57

Hallo,

Na het vervangen van de brandstoffilter ( https://www.mister-auto.be/fl/brandstof ... er&_tl=gbb ) heb ik niets dan problemen gehad met het ontluchten van de leidingen.

Nadat ik er na veel pompen eindelijk druk op kreeg en de motor kan starten zonder probleem, zag ik nadien dat er onderaan de wagen diesel op de grond liep via de "wateraflaat" op de filter.
Die wordt normaal toegestopt door zo'n draaihendeltje welke een staafje naar beneden drukt en de aflaat zou moeten afsluiten, maar duidelijk niet voldoende.

Filter behuizing ziet er zo uit: https://www.google.be/search?q=fuel+fil ... OiTDKYVyJM:

Ik vind nergens een vervanging voor de filter behuizing en ben ten einde raad. Kan ik eventueel de wateraflaat toestoppen of is de druk daarvoor te hoog?

Alle hulp is welkom!
YeOldeDragon
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 nov 2018, 20:48

Re: Brandstoffilter lekt (5008 1.6HDI, DV6)

Berichtdoor YeOldeDragon » 23 nov 2018, 14:05

Intussen opgelost.
Ik schrijf het hier kort uit moest iemand in de toekomst hetzelfde probleem hebben, want ik heb zo goed als niets teruggevonden over die specifieke filter.

Bleek dat het afdichtingsstaafje van de wateraflaat afgebroken was in de vorige filter.
Een nieuwe filterbehuizing (+filter zelf) zou me bij de Peugeot garage €160 hebben gekost, zonder plaatsing.

Ik heb echter de wateraflaat toegewerkt met een zelftappende schroef die net iets groter was met daarop voldoende industriële teflon (die tegen diesel en andere stoffen kan).
Auto draait weer zonder probleem, en indien de filter toch vol met water zou komen, kan ik hem er alsnog uitnemen en manueel legen. Is niet veel meer werk dan het originele systeem van wateraflaat.
YeOldeDragon
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 nov 2018, 20:48


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten