Benzine-afsluiters LPG-installatie

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

Benzine-afsluiters LPG-installatie

Berichtdoor PeuTriton » 01 okt 2005, 16:35

3 maanden terug een 504 TI / LPG gekocht. De motor is inclusief gasinstallatie een keer overgebouwd uit een andere 504. Nu is de aansluiting van de diverse randapparatuur vrij slordig gebeurd (tuinslangen als vacuümslangen, onnavolgbare elektra). Na een tijdje ging de motor (na een oververhitting) op gas slecht starten en lopen. Pas als de motor door en door warm was liep ie als een naaimachientje op gas. Vandaag met een andere hobbyist eens lang gekeken en geprobeerd en wat blijkt: beide benzine-afsluitingen sluiten niet goed af. Als de 3traps schakelaar voor de brandstofkeuze op het midden staat blijft de motor nog wel lopen op benzine, bij een toerental van 700 toeren of zo. Op gas geven blijft ie ook reageren, maar dan erg geknepen. Hetzelfde voor gas. De motor blijft lopen bij een erg laag toerental. Als terug geschakeld wordt naar de gasstand slaat ie wel af. Overschakelen op gas terwijl er gereden wordt is ook lastig. Ik heb het idee dat de auto beter helemaal uit gezet moet worden om probleemloos op gas te rijden.

Ik heb alle relaisaansluitingen voorzien van nieuwe schoentjes en ook de aarde is gecontroleerd. Iemand dezelfde problemen? Wie weet het fijne van gasinstallatie met betrekking tot de vacuüm en electro-aansluitingen? Misschien een aansluiting schema erbij?
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor PeuTriton » 06 okt 2005, 20:23

Niemand ervaring in deze materie? :?:
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor JD » 07 okt 2005, 11:08

Ik heb geen ervaring met de 504, maar het doet me denken aan m'n eerste auto, een Simca 1307, ook op gas. Ik ging 's nacht op huis aan en de auto liep vreselijk beroerd. Omdat het nacht was en in de polder ben ik maar zo goed an zo kwaad het ging doorgereden omdat ik het idee had dat als ik zou stoppen, ik de auto nooit meer aan de praat zou krijgen. De volgende dag gekeken en het bleek dat de klep in de benzine leiding niet goed sloot doordat er, waarschijnlijk, vuil in was gekomen. Gevolg was dat de motor op een veel te rijk mengsel van gas en benzine reed. Na een paar keer op bezine overgeschakeld te hebben verdween het probleem weer (vuil weggespoeld). In jou geval lijkt het er ook op dat ook in de gas-stand er benzine meekomt. Controleer de klep(pen) eens, blijft hij open staan doordat er spanning op staat (electrisch probleem), of sluit hij gewoon niet meer goed af. In dat laatste geval, probeer of doorspoelen helpt en anders vervangen.

Succes.
Afbeelding
Gouden Koets en Black Beauty
http://nl.peugeotwiki.org
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Jerroen » 07 okt 2005, 21:24

Ik heb er niet veel verstand van maar de electronica die op mijn gas installatie zit is wel zo simpel. 2 relais waarvan er eentje het gas schakelt en de ander benzine.

Voor mijn benzine afsluiter heb ik een kraantje die ik dicht kan draaien. Kun je dat eens proberen? Verder hoor je zo'n relais tikken.. doet ie dat?
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Mark » 08 okt 2005, 11:16

Lijkt me de moeite waard je installatie eens te laten nazien bij een echte lpg-specialist. Wat je beschrijft duidt op huti-tuti-montage door een beun. Geen goed idee, want niet alleen loopt je auto nu knudde, maar problemen met je lpg-installatie kunnen ook schade aan je motor veroorzaken (foute mengselsamenstelling, back-fire etc). Fatsoenlijke diagnose, en evt. corrigeren van wat kleine dingen, hoeft niet erg duur te zijn, want een installatie als deze is bepaald geen rakettechnologie.

Zie voor een lpg-bedrijf bijvoorbeeld hier: www.autogasinbouw-agis.nl
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor PeuTriton » 08 okt 2005, 22:58

Dank voor de reacties,

ik ga eerst bezig de 504 weer fatsoenlijk op benzine te laten rijden. Verbruik is nu 1 op 8,5 (helft stadsverkeer helft lange stukken 110 km/h). De vorige eigenaar heeft de bezinepomp achter vervangen door een R25 exemplaar en daarna in de benzineleidingen met slangklemmen en bypasses lopen prutsen totdat ie de juiste aanvoerdruk had.:x
Een kennis van me gaat de kleppen en de ontsteking stellen, daarna ga ik eigenlijk weer het benzinesysteem gangbaar maken. Relais zal ik ook zeker nakijken.
Ik had eigenlijk de bedoeling om a.s. vrijdag naar zuid-Frankrijk te rijden, maar ik vrees dat het iets te veel van "on the edge" is.
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron