Hoe anders is distributie vervangen bij DIESEL?
Geplaatst: 26 feb 2019, 15:33
Heb vaker distibuties vervangen, zonder problemen, maar dat waren altijd benzinemotoren. Nu wil ik distributie van 406 DIESEL (2000cc HDI) vervangen en heb de vraag; hoe anders is dat? Lees namelijk hier en daar dat ook de brandstofpomp wordt aangedreven door de getande distri-riem en dat je na vervanging van de riem de brandstofpomp OPNIEUW MOET AFSTELLEN.
Is dat zo, en hoe doe je dat?
Behalve de bekende regels deed ik zelf altijd ook het volgende, als extra veiligheid: als de oude riem er nog op zit, breng ik met witte correctielak tegenoverliggende merktekens aan op alle raakpunten van getande wielen en riem. Als de oude riem er af is, leg ik deze op de nieuwe en breng alle tekens over. Ben ik er als ik zorg dat de witte merktekens, bij de brandstofpomp en riem, na riemwissel ook weer tegenover elkaar liggen? Kun je de as van de brandstofpomp ook fixeren, zoals krukas en nokkenas-wielen? Of moet in alle gevallen de brandstofpomp toch opnieuw worden afgesteld, en hoe?
Veel dank voor uw suggesties.
Is dat zo, en hoe doe je dat?
Behalve de bekende regels deed ik zelf altijd ook het volgende, als extra veiligheid: als de oude riem er nog op zit, breng ik met witte correctielak tegenoverliggende merktekens aan op alle raakpunten van getande wielen en riem. Als de oude riem er af is, leg ik deze op de nieuwe en breng alle tekens over. Ben ik er als ik zorg dat de witte merktekens, bij de brandstofpomp en riem, na riemwissel ook weer tegenover elkaar liggen? Kun je de as van de brandstofpomp ook fixeren, zoals krukas en nokkenas-wielen? Of moet in alle gevallen de brandstofpomp toch opnieuw worden afgesteld, en hoe?
Veel dank voor uw suggesties.