Peugeot Expert Motorstoring.

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot Expert Motorstoring.

Berichtdoor G3rtonimo » 22 maart 2019, 20:03

Goedenavond,

Ik heb me maar even aangemeld omdat ik hoop hier op de juiste plek te zijn, mocht dit in het verkeerde forumgedeelte staan dan moet het maar even verplaatst worden.

Voor mijn werk rijd in ik een Peugeot Expert uit 2017.
Diesel, 4 cilinders en 95PK voor zover het relevante informatie is.
Het probleem is als volgt, 2 dagen terug begint mijn olielampje op te lichten dat er olie bij in moet, dit heb ik gistermiddag gedaan. Vandaag rijd ik naar huis op de snelweg en ga zo'n 140, en probeer een auto in de halen dus ik ik geef wat gas bij. Op het moment dat ik gewoon constant reed hoorde ik geen geluid, maar toen ik iets meer toeren gaf kwam er een soort sissend geluid onder de motorkap vandaag (net alsof je een lekkende condensator hoort). Ik ben deze auto voorbij en die van mij valt in een motorstoring. Vervolgens staat hij vermoedelijk in de noodloop want ik kan maximaal ergens tussen de 2500 en 2700 toeren rijden, dus 100km/h in de 5.

Ik stop bij een tankstation om te kijken wat het kan zijn maar zie niks vreemds, en in de 1e versnelling probeer ik het gaspedaal en kan gewoon weer 5000 toeren draaien. Ik rij dus verder en bij het optrekken op de invoegstrook valt hij wederom terug in de noodloop als ik "plankgas" geef.

Weet iemand wat dit kan zijn? De turboslang zit mijn inziens wel goed en er zitten geen bougies in de motor.
Zit zelf aan de bobine of roetfilter wellicht te denken, maar kan ook zijn dat hij op de 1 of andere manier teveel lucht pakt.

Mvg,
G3rtonimo
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 maart 2019, 19:44

Re: Peugeot Expert Motorstoring.

Berichtdoor EJH405 » 22 maart 2019, 20:36

Hoi dit forum is voor youngtimer en klassieke leeuwen, jouw wagen uit 2017 valt daar niet echt onder. :P

Overigens zou ik gokken dat de variabele geometrie vaantjes van de turbo vastgeroest zijn.

Succes, groet, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten