diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Berichtdoor patje1967 » 01 sep 2019, 19:51

beste leden ,
zit namelijk met een vervelend probleem met mijn peugoet partner van 1999 & 1868 cc met een brandstofpomp van " lucas " .
gisteren is de motor plots stil gevallen zat wel al bijna met de brandstofwijzer in het rood , ik dacht zonder diesel , diesel erin gekapt opgepompt met het handpompje aan het filterhuis maar hij wilde niet meer aanslaan de motor ,ondertussen accu leeg gestart dus naar huis gedepanneerd , thuis nogmaals geprobeerd maar niks , dan dacht ik aan lucht in de leidingen heb dan de leiding van de laatste injecteur los gedaan nogmaals opgepompt en starten , maar er kwam geen brandstof uit dus heb ik dan alle 4 de leidingen naar de injecteurs los gedaan en starten maar er komt daar geen druppel diesel uit .het filterhuis zit wel vol met diesel en als ik de leiding los doe aan de pomp van de overloop en pomp met het handpompje komt er diesel uit
dus ik heb diesel tot aan de brandstofpomp maar er komt geen diesel uit de pomp naar de injecteurs toe .
kan er mij eventueel iemand een tip geven of ook al meegemaakt aub .
alvast dank ,
grtj pat
patje1967
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 jan 2018, 18:15

Re: diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Berichtdoor Keezx » 03 sep 2019, 10:57

99% kans dat de pomp overleden is.
Ik zou er geen tijd aan verknoeien en een andere zoeken.
Vermoedelijk kan er ook wel een pomp van een oudere XUD in
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Berichtdoor patje1967 » 03 sep 2019, 11:52

eerlijk gezgd beginik het ook te denken ,heb daarjuist de magneetschakelaar voor de stop uit gedraaid deze werkt nog en als ik oppomp komt er diesel in , heb dan de stop er waar eens ingedraaid zonder het veertje effe willen starten en het is compleet het zelfde nog geen diesel, ben einde raad .
weet eventueel iemand wat er dan mis kan gegaan zijn in de pomp ??
alvast dank voor de tip
patje1967
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 jan 2018, 18:15

Re: diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Berichtdoor patje1967 » 13 sep 2019, 11:20

beste leden ,
heb er de brandstofpomp uit gehaald en aan de kant van het tandwiel zit er enorm veel speling op , dus denk ik dat de pomp wel overleden is , zal een auto worden voor onderdelen eerlijk gezegd is hij te oud om er nog een andere pomp erin te plaatsen , topic mag gesloten worden
grtj pat
patje1967
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 jan 2018, 18:15

Re: diesel toevoer probleem ( brandstofpomp)

Berichtdoor Keezx » 14 sep 2019, 13:15

Als het verder nog een redelijk tot goede auto is, zou ik er een andere pomp op zetten....kan je meteen een nieuwe distributie en waterpomp monteren.
Kost wel wat, maar een andere auto koop je niet voor het geld.
Ik heb zelf een 306 TD van '98 en zou daar zo een andere pomp in zetten als dat aktueel zou zijn....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten