Peugeot 307sw emissiestoring P0108 MAP-sensor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 307sw emissiestoring P0108 MAP-sensor

Berichtdoor peugeotheesch » 05 feb 2020, 09:58

Goedemorgen,

Twee jaar geleden heb ik een Peugeot 307 sw 2002 2.0 16v gekocht. Nu een tijdje kreeg ik een emissiestoring en is de auto gerepareerd bij de garage. Dit bleek de hardplastic leiding te zijn van de secondaire luchtpomp naar de motor. Deze is toen vervangen en is nu luchtdicht (getest).

Onlangs kreeg ik weer een emissiestoring weergegeven in het display. Na de auto uitgelezen te hebben bleek het storing P0108 te zijn. Dit staat voor: Manifold Air Pressure (MAP) Barometric Pressure Sensor Circuit High Voltage Input Problem. Zo doende is de MAP sensor vervangen. Dit heeft de problemen niet opgelost.

De storing komt alleen als ik de auto start met een ijskoude motor. Als de auto 2 minuten heeft gelopen en ik gooi de storingen eruit komt het probleem ook niet terug. Als ik de volgende ochtend de auto start komt de storing meteen terug. Daarbij loopt de auto dan ook erg slecht en en zakt hij in een bocht of bij stilstaan voor een kruising erg terug in toeren. Met uitvallen van de motor tot gevolg. Het is een automaat dus tussen gas geven is lastig haha. Als ik 2 minuten heb gereden is het probleem verholpen en rijdt de auto perfect. De motor emissie storing blijft wel staan in het display.

Ondertussen zijn ook de lambda sensoren vervangen. Hierdoor is de motor wel wat beter gaan lopen maar het probleem is niet opgelost. Heeft iemand nog wat tips?

Met vriendelijke groet,

Paul
peugeotheesch
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 feb 2020, 09:46

Re: Peugeot 307sw emissiestoring P0108 MAP-sensor

Berichtdoor jerilo » 06 feb 2020, 22:46

Ik denk aan een lucht lekkage of een "pissende" injector.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten