Koelvloeistofniveaulampje 205

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koelvloeistofniveaulampje 205

Berichtdoor MarkVDE » 06 jul 2020, 11:16

Hoi iedereen,

Deze week is de 205 weer ingezet voor een weekje vakantie op de Veluwe, omdat zuid-Frankrijk met twee ander 18-jarigen toch niet zo’n geweldig idee leek.
'Philippe' hield zich, goed, tot na zo’n 140 km snelweg rijden op de heenweg het lampje voor het koelvloeistofniveau ging branden.
Hij heeft dat wel vaker gedaan, maar dan ging het na een seconde of 5 à 6 ook weer uit, en na een poosje weer aan, alsof het langzaam knipperde. Vreemd, maar niet echt gevaarlijk i.i.g.
Ik dacht dus dat het ook nu wel los zou lopen, maar toen ging het ‘idiot light’ tóch ook weer branden, maar dit keer zonder uit te gaan. :!:
Ik heb toch maar voor m’n zielenrust het reservoir aan de passagierszijde van de auto gecontroleerd, en die zat gewoon goed vol. Nergens lekkages of iets dergelijks, dus ik ben met stomheid geslagen. Misschien iets met de ontluchting? Hebben jullie dit ook wel eens? Wat valt er aan te doen? Ik hoor het graag!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: Koelvloeistofniveaulampje 205

Berichtdoor Keezx » 06 jul 2020, 14:42

Is dat een lampje voor te laag niveau in het overloopvaatje?
Dat vlotterje in het vaatje kan gewoon wel eens blijven hangen, als er geen tekenen zijn van laag niveau of oververhitting niks om je heel erg druk over te maken..
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: Koelvloeistofniveaulampje 205

Berichtdoor rubz405 » 06 jul 2020, 20:43

Zit bij de 205 boven in radiator, niet in het vaatje..
Kan inderdaad wat lucht zijn?
Peugeot 306 cabriolet 2.0 (aut) '94
Peugeot 508 SW ALLURE 1.6 THP
Peugeot 205 1.3 GR '86
Peugeot 205 1.3 XR '87
rubz405
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 26 aug 2010, 09:21

Re: Koelvloeistofniveaulampje 205

Berichtdoor MarkVDE » 06 jul 2020, 22:07

Ik vrees ook dat het wat lucht is die bovenin de radiateur zal blijven 'hangen'. Ik ben nog geen technisch genie, en het verversen van de koelvloeistof is (letterlijk) dan ook niet vlekkeloos verlopen...
Dat het lampje alleen brandt als hij goed warm is, is dan misschien ook te verklaren. ( Stoom o.i.d. bovenin de radiateur?)
Ik zal 'er nog maar eens een goed blik op werpen, in ieder geval!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten