Problemen injectieafstelling 504.
Geplaatst: 02 aug 2020, 14:21
Hallo,
Krijg het stationair toerental niet goed afgesteld.
Laatst de cilinderkop gedemonteerd en een andere nokkenas geplaatst. Hierbij inlaatbuis losgehad en opzij gelegd.Ook inlaatspruitstuk met verstuivers los gehad en met nieuwe pakking gemonteerd
Na de klus liep de motor niet mooi stationair en te langzaam.
Met de luchtschroef iets bijgesteld. Het rare is dat de ene keer het toerental goed is en later weer niet. Met de automaat in D slaat hij soms bijna af.
Bij mijn bevriende garagehouder co gemeten. Was meer dan 6 procent. Geprobeerd om met de verrijkingsschroef om dit wat lager te krijgen. De motor reageert nauwelijks hierop en ik krijg het toerental niet omhoog. (in combinatie met de luchtschroef) Afstellingen gedaan volgens werkplaatsboek van Peugeot. Het co percentage krijg ik ook nauwelijks omlaag.
Weet dat het niet zo moet,maar de gasklep iets opengezet om het toerental omhoog te krijgen. Vervolgens geprobeerd het co percentage omlaag te krijgen. Het gekke is dat ik nu ineens een co van 0,2 heb en dat de motor amper nog wil lopen. Geprobeerd met de verrijkingsschroef en luchtschroef om co omhoog te krijgen. Dit lukt enkel als ik de inspuithevel goed optil. Vervolgens loopt de motor een stuk beter. Is echter niet binnen afstelbereik.
Heb de auto nu thuis en kan geen co meten. Heb de gasklep volgens instructie gecalibreerd,maar ook dat haalt niets uit. De motor "haalt"en sputtert stationair. Krijg het mengsel niet goed afgesteld en het toerental dus ook niet. Hoor wel een luchtgeluid tijdens draaien. Nu ook met optillen van de verrijkingsregeling een beter lopende motor. Mengsel is volgens mij nog steeds te arm. Vervolgens met remreiniger gekeken naar valse lucht. Niets gevonden. Trek ik de vacuumslang van de ontsteking los,lijkt dit niet van invloed. Zou de motor toch op moeten reageren.
Kan me op dit moment alleen nog bedenken dat er een probleem met de membranen in de pomp is. Deze zijn al een keer vervangen,maar is ook wel 10 jaar terug.
Raar dat het na mijn eerdere reparatie dit ineens de kop opsteekt. Heb trouwens nog wel een andere injectiepomp met bijbehorende hoogteregelaar.
Wie heeft tips voor mij?
Krijg het stationair toerental niet goed afgesteld.
Laatst de cilinderkop gedemonteerd en een andere nokkenas geplaatst. Hierbij inlaatbuis losgehad en opzij gelegd.Ook inlaatspruitstuk met verstuivers los gehad en met nieuwe pakking gemonteerd
Na de klus liep de motor niet mooi stationair en te langzaam.
Met de luchtschroef iets bijgesteld. Het rare is dat de ene keer het toerental goed is en later weer niet. Met de automaat in D slaat hij soms bijna af.
Bij mijn bevriende garagehouder co gemeten. Was meer dan 6 procent. Geprobeerd om met de verrijkingsschroef om dit wat lager te krijgen. De motor reageert nauwelijks hierop en ik krijg het toerental niet omhoog. (in combinatie met de luchtschroef) Afstellingen gedaan volgens werkplaatsboek van Peugeot. Het co percentage krijg ik ook nauwelijks omlaag.
Weet dat het niet zo moet,maar de gasklep iets opengezet om het toerental omhoog te krijgen. Vervolgens geprobeerd het co percentage omlaag te krijgen. Het gekke is dat ik nu ineens een co van 0,2 heb en dat de motor amper nog wil lopen. Geprobeerd met de verrijkingsschroef en luchtschroef om co omhoog te krijgen. Dit lukt enkel als ik de inspuithevel goed optil. Vervolgens loopt de motor een stuk beter. Is echter niet binnen afstelbereik.
Heb de auto nu thuis en kan geen co meten. Heb de gasklep volgens instructie gecalibreerd,maar ook dat haalt niets uit. De motor "haalt"en sputtert stationair. Krijg het mengsel niet goed afgesteld en het toerental dus ook niet. Hoor wel een luchtgeluid tijdens draaien. Nu ook met optillen van de verrijkingsregeling een beter lopende motor. Mengsel is volgens mij nog steeds te arm. Vervolgens met remreiniger gekeken naar valse lucht. Niets gevonden. Trek ik de vacuumslang van de ontsteking los,lijkt dit niet van invloed. Zou de motor toch op moeten reageren.
Kan me op dit moment alleen nog bedenken dat er een probleem met de membranen in de pomp is. Deze zijn al een keer vervangen,maar is ook wel 10 jaar terug.
Raar dat het na mijn eerdere reparatie dit ineens de kop opsteekt. Heb trouwens nog wel een andere injectiepomp met bijbehorende hoogteregelaar.
Wie heeft tips voor mij?