605 turbo

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

605 turbo

Berichtdoor deun » 14 feb 2006, 20:13

hallo,

ik ben sinds vorige week eigenaar van een 605 van 97 srti.
Nu was mijn vraag wat valt er zoal met deze motor aan te vangen?
Kan de turbo gewoon beetje worden bijgedraaid zonder problemen te veroorzaken? Moet misschien dan de intercooler vervangen worden?
En wat zijn zo wat de motormankementjes?

hopelijk krijg ik van jullie antwoord.

Mvg Peter
deun
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 14 feb 2006, 20:07

Re: 605 turbo

Berichtdoor Mathieu » 25 feb 2006, 01:07

deun schreef:hallo,
Kan de turbo gewoon beetje worden bijgedraaid zonder problemen te veroorzaken? Moet misschien dan de intercooler vervangen worden?
Mvg Peter


Wat bedoel je met de turbo "bijdraaien"?
Als je de druk opvoert en dus het vuurtje oppookt, gaat dat ten koste van de levensduur van de motor.

..En waarom zou je een intercooler willen vervangen?
Als het een lucht-lucht versie is, en hij doet z'n werk goed zou ik 'em laten zitten.
...Tenzij je er iets speciaals van wilt maken?
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor deun » 01 maart 2006, 16:32

ja ik bedoel dus de turbo druk een beetje opkrikken. Standaard zou hij op een 0,7 bar draaien heb ik gelezen. Dus ik ga er van uit dat 1,0 bar niet echt super veel kwaad voor de levensduur. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

groetjes
deun
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 14 feb 2006, 20:07

Berichtdoor Gerard2 » 02 maart 2006, 23:17

Een kennis van mij had bij zijn VW Golf een te hoge turbo druk. Volgens zijn zeggen was dat spontaan ontstaan. Zijn auto ging als de brandweer, maar de lol was van korte duur. Hij heeft de hele motor moeten vervangen. Ik weet dus niet hoeveel de turbo druk te hoog was.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor edwin ss50 » 03 maart 2006, 22:14

kijk eens op www.dp-engineering.nl, daar staat een upgrade voor de 2.0 8v turbo.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten