fuelcat

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

fuelcat

Berichtdoor rovado » 30 maart 2006, 11:48

Op de site van proximedia wordt er reclame gemaakt voor fuelcat, dit is een tinlegering die in de brandstof leiding wordt geplaatst en zo een kleine hoeveelheid tin afgeeft aan de benzine. Op die manier hoef je geen loodvervanger meer toe te voegen.
Mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft?

http://www.proximedia.com/local/netherl ... odukt1.htm
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Mark » 31 maart 2006, 21:47

Geen ervaring mee. Ik ken nog wel een andere kleppensmeerder:
http://flashlube-europe.com/
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor rovado » 04 apr 2006, 08:10

Weet je misschien of dit een betere is, of zou het geen verschil maken?
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Mark » 04 apr 2006, 22:52

Geen idee, want zelf heb ik er geen ervaring mee.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

loodvervanger

Berichtdoor Pininfarina504 » 04 apr 2006, 23:41

Ik geloof nog steeds niet zo in loodvervangers(s), afgezien dan van het feit dan, baat het niet schaadt het niet.
Als je met een 404 of 504 al ongeveer 50.000km(bij regelmatig stellen v/d kleppen) op LPG kunt rijden , dan moet het met benzine nog veel langer gaan duren voor de klepzetels echt inslijten, als gevolg van ontbreken van lood(vervangers).
LPG is heel schraal en heeft een hogere ontbrandings temperatuur, de enigste schade die je, let wel, bij normaal rijden oploopt zijn uiteindelijk de klepzetels en in ieder stadium, kunnen daar andere in.
Verbrande kleppen en gescheurde cilinderkoppen komt natuurlijk ook regelmatig voor, maar heeft o.a ook te maken met de wijze van rijden(de wijze waarop je je motor warm rijdt, lpg rijdt met koude motor ook al fantastisch namelijk) en hogere temperatuur van metaaldelen.
Mijn inziens lijdt een motor b.v. veel meer van het rijden op verkeerde benzine 95 i.p.v. 98, verkeerde ron en octaangehalte.
Ik rijdt zonder toevoegingen heel af en toe een busje molykote.
Laat 2 eigen auto's op LPG zetten, daar gaan uiteindelijk wel andere klepzetels in, alhoewel daar hebben ze ook weer een druppel syteem voor uitgevonden heb ik gezien, ik weet niet wat voor toevoeging/aditief het betreft.Betreft reservoirtje met donkerbruine vloeistof???
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 05 apr 2006, 08:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor pp » 05 apr 2006, 00:46

ja, maar LPG heeft octaangehalte van 112!!!, dus drogere verbranding, ZONDER de smerende werking van benzineadaptieven(zwavel ect)
404 + 245 gaan op Flashlube! :D
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor rovado » 05 apr 2006, 16:50

tanken doe ik zowieso 98 en nooit 95, maar ik doe er bijna altijd loodvervanger bij, dit is echter een dure zaak, dus vandaar dat ik naar andere oplossingen zoek. die Flashlube zou dus ook oke zijn? Zonder toevoegingen zal misschien ook wel gaan, maar ik zouniet willen dat de kleppen verbranden....
Beter te laat in dit leven, dan te vroeg in het volgende!
J7 Camper 2000cc 1980
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Pininfarina504 » 05 apr 2006, 18:55

rovado schreef:tanken doe ik zowieso 98 en nooit 95, maar ik doe er bijna altijd loodvervanger bij, dit is echter een dure zaak, dus vandaar dat ik naar andere oplossingen zoek. die Flashlube zou dus ook oke zijn? Zonder toevoegingen zal misschien ook wel gaan, maar ik zouniet willen dat de kleppen verbranden....

Die verbranden niet lood werkt als een smeermiddel i.d.g.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor rovado » 06 apr 2006, 22:27

Oke, je ziet het is niet helemaal mijn materie. Ik zal mij nog eens beraden.
Beter te laat in dit leven, dan te vroeg in het volgende!
J7 Camper 2000cc 1980
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Mark » 08 apr 2006, 23:33

pp schreef:Volvo 245 gaat op Flashlube! :D

Voor de Volvo kan je die munten in de zak houden, want zijn kleppen blijven prima leven op lpg (althans bij mijn 2 240's, met B200K en B230A motortypen als ik me goed herinner, gedurende +350.000 km gaservaring, aan beide was met tellerstanden ruim boven 400.000 km nada gereviseerd, kleppen nog steeds prima te stellen, al hoefde ook niet bijster vaak).

Zwavel is trouwens geen additief, maar gewoon verontreiniging van de brandstof, die toevallig een (beetje) smerende werking heeft.

OK, nu weer on-topic, anders krijg ik op m'n lazer van een moderator :mrgreen:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten