Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: 04 mei 2005, 13:16
door Steven
Prijs valt eigenlijk al bij al nog mee, toch gezien het feit dat je dan fatsoenlijk met je auto kan rijden. Kost 298 euro inclusief BTW, als je het niet zelf kan plaatsen moet je dit er ook wel bij rekenen, ik dacht ongeveer een half uurtje werk of zo.
We hebben ook een nieuwe bobine gestoken van het merk Ducellier, maar wel met aparte weerstand, dit zou ook beter zijn. prijs weet ik niet meer, was niet zoveel.
Bougies gebruik ik van het merk NGK, ik weet het "Japans" maar ze zouden wel vrij degelijk zijn en de wagen zou er ook beter mee starten.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2005, 13:33
door David
Misschien dat ik het niet helemaal snap, maar de 123ignition vervangt toch de bobine en de bougies? Het neemt de functie van deze 2 onderdelen toch over?
Ik heb dus een verkeerd beeld van de functie van de 123ignition, wat doet dit onderdeel nu precies?

(mijn excuses voor mijn onwetendheid, ben nog aan het leren)

BerichtGeplaatst: 04 mei 2005, 14:21
door Steven
Maar ja, een bobine en bougies blijf je nodig hebben, diene 123 vervangt dat niet hoor, da's gewoon een aanvulling. Die 123 komt in de plaats van de delco (weet niet hoe dit in nederland noemt)

BerichtGeplaatst: 04 mei 2005, 14:39
door David
Condensator of verdeler wellicht??

BerichtGeplaatst: 04 mei 2005, 18:37
door JT
Stroomverdeler idd.

Slecht starten bij warme motor

BerichtGeplaatst: 05 mei 2005, 12:28
door Pininfarina504
Ik heb zelf de wijsheid alleminst in pacht hoor,maar toch snap ik het probleem van Steven niet helemaal.
Als het een onstekingsprobleem was, dan was er ook wat met zijn vorige ontsteking loos b.v. de vervroeging of het vacuummechanisme.
Als de auto 12jr stil heeft gestaan denk ik ook aan de tank, als hij niet vervangen en/of gereinigd is,krijg je soortgelijke problemen.
Ben tevens benieuwd naar de carburateur die hij erop heeft staan,verwacht een solex v/h oude type zonder thermostatische choke?
Solex carburateur met thermostatische choke met parafinestift kan ook nogal wat gelazer geven.De Zenith carburateurs zijn ook tamelijk gecompliceerd qua opbouw en geven vaak te weinig brandstof door en leveren daardoor soms ook te weinig vermogen af.
Slechte warme start is wel een bekend fenomeen bij de Ti's overigens.
Ben zelf vaak met dit probleem geconfronteerd ben er nu zo'n beetje uit waar het allemaal aan kan liggen:bobine te dicht op motor,moet eigelijk bobine met voorschakelweerstand zijn,lekkende isolatie bougee kabels,luchtlekkage in spruitstukslangen,verstopt of oud filter bij benzinetank,ontsteking te vroeg,contactpunten te ver uit elkaar,slechte massa bij stuwpomp,kapotte membraam,vuil in de tank.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2005, 10:13
door Steven
Weet je Wim, eigenlijk snap ik er ook niets meer van, eigenlijk kon de oorzaak overal liggen, daardoor zijn we dus een beetje gaan proberen, met als resultaat dat eigenlijk bijna alles vervangen is.
Allereerst was er de benzinetank, die moest wel heel roest geweest zijn, want na 10 km zat de filter al compleet vol roest, dus tank laten reinigen en tevens ook membraam vervangen en andere benzinepomp.
Dan ook maar andere bougies van NGK, deze zouden heel goed zijn voor 404 en dus ook voor dat type 504. Nieuwe contactpuntjes geplaatst.
Op aanraden van clubleden nieuwe bobine met weerstand geplaatst: was iets beter, maar problemen bleven voortduren: voor rood licht stilvallen en niet meer willen starten :oops:
Carburateur (Solex) nogmaals helemaal op punt laten zetten en tenslotte zo'n 123 ignition laten plaatsen..... probleem opgelost. :lol:

BerichtGeplaatst: 15 nov 2005, 16:28
door pp
pp schreef:weet iemand een oplossing, of heeft iemand ervaringen met het feit dat als de 404 een tijdje gelopen heeft, en de motor dus warm is, ze soms wel, maar vaker niet meer wil starten, gebeurd alleen bij warme motor, startmotor en bobine zijn nieuw, heb een verhaal gehoord over de plaats waar de bobine zit, maar daar zal toch wel over nagedacht zijn??
contactpunten, verdeelkap, kabels???
is redelijk vervelend :evil: :twisted: :evil:

staat nergens vermelding dat het ook bij LPG probleem geeft, terwijl dat bij mij wel het geval is.
snap ik dus niet helemaal, want verdamper zorgt er toch voor dat LPG "vloeibaar"wordt, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn, maar bobine verplaatsen is dus wel mogelijkheid en gedeeltelijk oplossing probleem?

BerichtGeplaatst: 30 nov 2005, 17:11
door PeuTriton
Wim schreef:
Slechte warme start is wel een bekend fenomeen bij de Ti's overigens.
Ben zelf vaak met dit probleem geconfronteerd ben er nu zo'n beetje uit waar het allemaal aan kan liggen:bobine te dicht op motor,moet eigelijk bobine met voorschakelweerstand zijn,lekkende isolatie bougee kabels,luchtlekkage in spruitstukslangen,verstopt of oud filter bij benzinetank,ontsteking te vroeg,contactpunten te ver uit elkaar,slechte massa bij stuwpomp,kapotte membraam,vuil in de tank.


bobine met voorschakelweerstand: dat is dus niet de blauwe bosch? deze heeft geen startspanningsverhoging maar wel een sterkere onsteking. Wat denk je Wim, TI met blauwe bosch?