Afslaande motor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Afslaande motor

Berichtdoor andre » 30 apr 2006, 18:32

Mijn Peugeot 106 XS uit 1995 rijdt uitstekend, maar heeft twee irritante onhebbelijkheden:

1. Het is enkele keren voorgekomen dat na een lange rit op de snelweg de motor afsloeg op de afrit bij het remmen-terugschakelen-opschakelen en weer gas geven. Het is mij opgevallen dat daarbij telkens de tank voor driekwart leeg was.

2. Als de auto enkele dagen heeft stilgestaan, blijft het gas hangen bij een koude motor; ook gaat hij - bijvoorbeeld als ik stil sta voor een stoplicht - 'uit zichzelf' gas geven en met hogere toeren draaien.

Wie weet raad?

Groet, André.
andre
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 30 apr 2006, 18:19

Haperende 106

Berichtdoor moniqe niers » 11 jul 2006, 00:15

Hallo,

Ook mijn 106 XN van 1992 heeft er last van dat hij hapert en soms zelfs afslaat. Dit gebeurd vooral met een koude motor en inderdaad als de tank bijna leeg is. Tevens als ik op de snelweg zit en constant 120 rijdt merk ik af een hapering. Zelf denk ik dat er iets aan de hand is met de brandstof pomp, zou dat kunnen???

Ik merk tevens op dat er een oranje lampje gaat branden als de motor hapert/afslaat met een vreemdsoortig icoontje er in, volgens mij is dat een soort motortje, misschien dat iemand dat ook weet, lapmje zit rechts onderop het dashboard.

Wie heeft raad???? :?
moniqe niers
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 jul 2006, 00:09

Berichtdoor Eric 205 Rallye » 11 jul 2006, 01:16

@Monique

Dat is het lampje van het motormanagment, gewoon even naar de dealer gaan en laten uitlezen, dan komt er een code tevoorschijn en die code staat voor het probleem....

@Andre

Geen idee helaas. :oops:

groeten,
Eric
De 205 Rallye 1.3------->De leukste 205 ooit gemaakt
Eric 205 Rallye
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 27 jun 2005, 20:26
Woonplaats: Groningen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten