Open lucht filter 307hdi

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Open lucht filter 307hdi

Berichtdoor Peusitief » 26 jun 2006, 08:36

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje over mijn 307 1.6 hdi van 2006.Ik zou hier graag een openluchtfilter op zetten.Maar weet niet goed of ik hier wel wat mee opschiet.Naar een paar sites afgestruint te hebben,weet ik dat er openlucht en inductiefilters zijn.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen die 2,en of ik er uberhaupt wat mee win?Deze filters zijn namelijk knap prijzig,en zou het zonde vinden om het voor niets te kopen.

Groetjes henkie
Peusitief
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 jun 2006, 08:31

Berichtdoor Dick » 26 jun 2006, 11:31

Ik neem aan dat je de auto al hebt laten chiptunen? Zo niet, zou ik daar me beginnen. Volgens mij schiet je met een open luchtfilter niets op bij een dieselmotor.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor knutsul » 26 jun 2006, 12:10

beter van niet, je intercooler van de turbo zit in je standaard luchtfilter, dus dit zou dan een hele boel ombouw werk zijn.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Peusitief » 26 jun 2006, 15:38

De intercooler zit in het luchtfilter?Zal er eens naar gaan kijken dan.Dacht alleen om dat pipercross ook speciale filters maakt voor diesels,het wel rendabel zou zijn.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Zou alleen iemand mij nog het verschil kunnen noemen tussen een inductie en gewoon open lucht filter?

B.v.d

Henkie
Peusitief
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 jun 2006, 08:31


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten