ik heb hetzelfde voor gehad met men 205je
wat je zeker moet doen :
als je nog wilt blijven rijden zonder een zwembad te kweken:
de twee darmen die van je motor, waterpomp, naar het binnegedeelte gaan, aan de plek waar ze naar binnen gaan losmaken, en in die twee darmen twee dikke bouten indraaien. ( gwn ergens bouten zoeken van die maat, indraaien en vastmaken met de klemmetjes die zobizo op die darmen zaten)
Dat verhaal van die druk heb iik ook al gehoord maar persoonlek vind ik dat dikke zever...
Het radiator circuit is met die bouten kort gesloten en zowel ik als men vader hebben zo een hele tijd met een wagen rondgereden... je merkt er niks van.
nu kan je dus rondrijden en terwijl werken aan je radioator zonder dat het nog lekt...
achteraf haal je de bouten er gewoon weer uit en sluit je de twee darmen weer aan...
zonder die ingreep blijven rijden = onder je bekleding liggen dikke matten die zich volzuigen met koelvloeistof, eens dat het geval is zal je wagen nog een half jaar stinken... ik spreek uit ervaring
al bij al is een radiator vervangen niet zo moeilek
reken op vier uur werk (+ smurrie opkuisen, onder matten enz)
greetz
erik