Plotseling uitvallende motor 405

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Plotseling uitvallende motor 405

Berichtdoor BertPleizier » 02 jul 2006, 15:19

Hallo,

Ik reed vamorgen in Rotterdam een parkeergarage binnen met mijn 405 uit '93. Tijdens de 30 minuten durende reis liep de motor prima, maar nadat de slagboom omhoog ging, viel tijdens het optrekken mijn motor uit en deze kreeg ik niet meer draaiende (motor sloeg niet meer aan, maar draaide wel mee met de startmotor).

Na een half uur kwam de Wegenwacht langs om te kijken en idd, toen startte de motor weer wel. De wegenwacht zei dat dit kan komen doordat er voor minder dan een kwart aan benzine in de tank zat (lampje brandde nog niet) en door het warme weer ontstaan er dan brandstofgassen die in het brandstofsysteem komen, waardoor er even tijdelijk geen benzine bij de motor komt. Dit is simpel te verhelpen door gewoon met dit warme weer met een redelijk volle tank te rijden. Bovendien blijft de benzine dan koeler.

Hebben meer mensen van dit probleem gehoord, of zeggen jullie dat dit niet echt logisch is.

Het viel me wel op, dat de motor na het voorval vanmorgen bij het stationair-lopen iets minder toeren maakt, ongeveer 750 ipv de gebruikelijke 850-900.
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten