Moeilijk starten 304 met 305 motor.

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Moeilijk starten 304 met 305 motor.

Berichtdoor Riko » 19 aug 2006, 16:56

De auto start altijd pas na aardig wat slagen van de startmotor, en slaat de eerste keer altijd meteen af na een seconde. De tweede keer starten met gas bijgeven zorgt dan dat-ie loopt. De eerste keer met gas bijgeven starten zorgt juist dat-ie helemaal niet meer wil. Gezien dit een aanslag is op de accuspanning elke keer en het daarna beter moet kunnen sta ik met de handen in het haar.

Iemand een idee?
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Riko » 03 sep 2006, 14:22

Nieuwe accu doet wonderen. :D
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor oldtimer » 03 sep 2006, 20:45

Ik denk dat je even naar de extra klep in de chokeklep moet kijken en naar het mechaniek wat de gasklep opentrekt als de choke wordt aangetrokken.
Loopt hij warm stationair wel goed??
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor Bart-Peugeot » 04 sep 2006, 00:27

@oldtimer; volgens mij heeft Riko het probleem zelf al opgelost! ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor oldtimer » 04 sep 2006, 19:36

Kan, maar mischien toch even kijken omdat hij eigenlijk zegt dat hij aanslaat en direkt weer af.Maar als het met een nieuwe accu wel goed gaat, wie ben ik, we wachten kouder weer af.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor Riko » 04 sep 2006, 20:36

Heeft een 305 eigenlijk nog handmatige choke?

Ik vraag dat omdat aan mijn chokehendel geen kabel naar de carburateur zit. Ik dacht dat die vanwege de conversie naar 305 motor overbodig is geworden en er dus een automatische choke op zit.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor oldtimer » 04 sep 2006, 21:28

Alle 305en hebben nog een handchoke behalve de XU motoren in de automaten en de 105HP.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor tjark63 » 04 sep 2006, 21:42

oldtimer schreef:Alle 305en hebben nog een handchoke behalve de XU motoren in de automaten en de 105HP.


Ben geen 305 expert, maar als oldtimer gelijk heeft ben je er niet met een nieuwe accu, maar zul je de chokekabel op je carburateur moeten aansluiten. Gelukkig heb ik zelf niet zo'n ding op mijn 505GTI!
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Riko » 04 sep 2006, 22:27

tjark63 schreef:
oldtimer schreef:Alle 305en hebben nog een handchoke behalve de XU motoren in de automaten en de 105HP.


Ben geen 305 expert, maar als oldtimer gelijk heeft ben je er niet met een nieuwe accu, maar zul je de chokekabel op je carburateur moeten aansluiten. Gelukkig heb ik zelf niet zo'n ding op mijn 505GTI!


Heb geen idee wat voor motor ik heb natuurlijk, alleen dat 't een 1.5 is met dubbeltraps (??) carburateur. Veel pk's maar opzich weinig koppel.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor oldtimer » 05 sep 2006, 20:25

Ik denk dat jij van een 305 alleen het motorblok over hebt gezet en dat jij een gewone 304 SLS hebt en daar zat dus een Solex registercarburateur op waarvan de 2e trap op vacuum geopend wordt en die heeft dus wel een automatische choke waarvan de afstelling enige vaardigheid vereist.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten