205 motortemperatuur te hoog??

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205 motortemperatuur te hoog??

Berichtdoor Daan » 19 aug 2006, 22:37

Hallo Peugeottisten!

Zeg, ik heb een vraag. Ik reed straks met mijn 205 1.4i uit 1992 op de snelweg met een gangetje van rond de 130 toen ineens het stoplampje van zwak naar fel ging branden samen met het rode lampje rechts van de koelvloeistoftemperatuurmeter... meteen de vluchtstrook op gereden en de motorkap geopend om te kijken, maar a-technisch als ik ben kon ik niets geks vinden...

Wat ik vooral vreemd vond is dat deze twee rode lampjes gingen branden en het wijzertje van de kvs-temp.meter stug in het midden (dus nog lang niet in het rode gebied) bleef staan...

Ik ben daarna overigens rustig doorgereden met de kachel vol open om wat eventuele hitte van de motor weg te nemen...

Wat zou dit kunnen zijn? Duidt dit op een serieus probleem of zou het een loos alarm kunnen zijn??

Gr. Daan
In het bezit van een 205 Roland Garros uit 1992!
Daan
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 13 aug 2006, 18:41
Woonplaats: Afferden

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten