Hulp bij pech gevraagd

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hulp bij pech gevraagd

Berichtdoor lstyled » 11 sep 2006, 13:17

Hallo allemaal ik heb een vraag, ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken.

Ik ben sinds kort in het bezit van een 307 2.0 HDI 110 pk.

Afbeelding
Maar ik heb nu start problemen met de auto.

's ochtends wil de auto niet starten, ANWB wist de auto te starten d.m.v. iets in de luchtleiding te spuiten.

Maar dat was voor die dag want de volgende ochtend wilde de auto weer niet starten.

Ik heb de auto naar dealer gebracht en hun hebben geconstateerd dat de fusebox defect was en de auto daardoor niet/ moeilijk starte.

Ik heb op aanraden van hun een nieuwe fusebox (€505) erin laten zetten.
Maar helaas heeft dit niet :evil: geholpen want toen ik de auto moest komen halen starte deze toch niet.

Later belden ze me op en vertelden dat t waarschijnlijk toch niet aan de fusebox lag maar aan de vertuivers.
Inmiddels ben ik mn €505 van de fusebox wel kwijt omdat ze deze voor L@#$%L erin hebben gezet.

Nu zeggen ze tegen mij dat de verstuivers ernstige lekkage hebben en dat deze alle 4 (€500 :roll: pstuk) vervangen moeten worden.


Ik krijg de indruk dat ik door de dealer in de maling genomen wordt.
Daarom is mij de vraag, hoe kan ik controleren of de vertsuivers daadwerkelijk lek zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst bijgewerkt door lstyled op 11 sep 2006, 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
lstyled
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 sep 2006, 12:54

Berichtdoor Fritschy 605 » 11 sep 2006, 14:21

Ik weet niet naar welke peugeot garage je geweest bent, maar deze indruk krijg ik dus ook altijd bij een peugeot dealer. Ze zeggen het te weten om vervolgens dingen te vervangen die NIET helpen. Misschien kan www.problemcar.nl je helpen.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor lstyled » 11 sep 2006, 17:11

Fritschy schreef:Ik weet niet naar welke peugeot garage je geweest bent, maar deze indruk krijg ik dus ook altijd bij een peugeot dealer. Ze zeggen het te weten om vervolgens dingen te vervangen die NIET helpen. Misschien kan www.problemcar.nl je helpen.


Dank je
lstyled
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 sep 2006, 12:54

Berichtdoor knutsul » 11 sep 2006, 18:08

moeilijk starten van een hdi moter kan ook komen, doordat je brandstofdruksensor kapot is of wellicht je brandstofdruk te laag is.

een goede peugeot diagnose monteur zou dit moeten weten of in ieder geval moeten kunnen meten.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Koffiemolen » 11 sep 2006, 21:41

Die ervaring had ik vroeger ook altijd: bij Peugeot raak je vaak van de regen in de drup. En 'no cure no pay' kennen ze daar ook niet!

Ik kom al jaren bij een vakidioot met een Vakgarage (Bovag) en die heeft nog nooit iets niet voor elkaar gekregen. Die vent is top, of het nu een 204, 504 of 406 coupe is, maakt allemaal niet uit.

Een vriend van mij heeft een 406 coupe en woont in Haarlem. Diverse problemen met zijn 3.0 V6 automaat dreven hem tot waanzin en na bezoek van 3 Peugeotdealers bijna het failissement in.

Op mijn aanraden is hij naar mijn vakgarage geweest en daar is het probleem voor eens en altijd opgelost. Het moest uiteraard in iets heel anders gezocht worden. Zijn credo: eerst DENKEN dan pas DOEN!

Waar vind je hem:
Vakgarage Hans van Leur
Mgr Zwijsenstraat 2 te Ravenstein (aan de A50 niet ver van de kruising met de A15) 0486-413788

Succes!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor oldtimer » 11 sep 2006, 22:04

De lekkage van de verstuivers is te controleren door de retour eraf te halen en te kijken welke verstuiver het meest terugvoert deze is het lek.
Als dat er maar één is zou ik alleen die vervangen.
Ze hadden dit toch gelijk moeten kunnen constateren,Ik denk dat enig overleg met de dealer wel op zijn plaats is.
Verstuivers kunnen worden gereviseerd door de boschdienst, (spaarnestad in Halfweg??)
Persoonlijk heb ik nog wel eens goeje ervaring met het toedienen van een liter ongedoopte motorolie in de brandstoftank.
succes
Laatst bijgewerkt door oldtimer op 12 sep 2006, 17:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor lstyled » 11 sep 2006, 22:24

Bedankt voor de reacties, ik ga morgen meteen actie ondernemen.
lstyled
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 sep 2006, 12:54

Berichtdoor Gerard2 » 13 sep 2006, 00:15

Hoeveel km staat er op de teller?

Toen bij mijn vorige auto met diesel motor (geen HDI) de verstuivers aan vervanging toe waren, startte de auto in de week daarvoor erg slecht. Is dat bij jou ook het geval of zijn de startproblemen plotseling begonnen?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor lstyled » 13 sep 2006, 07:42

Gerard2 schreef:Hoeveel km staat er op de teller?

Toen bij mijn vorige auto met diesel motor (geen HDI) de verstuivers aan vervanging toe waren, startte de auto in de week daarvoor erg slecht. Is dat bij jou ook het geval of zijn de startproblemen plotseling begonnen?


Deze begon idd. een paar weken eerder moeilijk te starten.
En ik denk zo'n 180.000 Km op de teller staan.
lstyled
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 sep 2006, 12:54


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten