Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Dick » 04 okt 2006, 15:56
Ik vroeg me af wat er nodig is om een 504 blok (2.0 laatste type, automaat) meer vermogen te geven? Is er iemand die zoiets geprobeerd heeft? Kortom, hoe voer je een 504 op, en hoeveel vermogen zou je er maximaal uit kunnen halen? Ben benieuwd!
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door PeuTriton » 06 okt 2006, 21:46
Voor TI weet ik niet precies. Er werden vroeger wel extra's geleverd, zoals dubbele/andere caburateurs, air-injection e.d. Vraag me af of daar nog wagens van rondrijden??
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
-
PeuTriton
-
- Berichten: 148
- Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
- Woonplaats: Grubbenvorst
door Dick » 06 okt 2006, 23:15
Ik heb nog een blok liggen, wat ik wil ga reviceren, en als je de boel toch los hebt liggen, kan je het net zo makkelijk goed doen toch? Als je met niet al te veel aanpassingen de boel een beetje meer vermogen kan geven zou het heel erg mooi zijn.
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door JT » 07 okt 2006, 10:47
Ik denk dat je het met je 100+ PK toch al helemaal niet slecht doet.... ??
-
JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door Dick » 07 okt 2006, 20:34
JT schreef:Ik denk dat je het met je 100+ PK toch al helemaal niet slecht doet.... ??
Helemaal waar, ben ook absoluut niet ontevreden, maar een beetje extra zou lekker zijn natuurlijk, vooral als je eigenlijk (veel) snellere auto's gewend bent. Dit blok wat ik wil gaan reviceren komt overgens niet in mijn 504.
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door B02 » 23 okt 2006, 20:51
JT schreef:Ik denk dat je het met je 100+ PK toch al helemaal niet slecht doet.... ??
Je hebt aan de ene kant wel gelijk maar aan de andere kant kan je niet zeggen dat het nou lekker sportief rijden is, dan komt de V6 toch wat beter uit de voeten.
-
B02
-
- Berichten: 29
- Geregistreerd: 25 dec 2004, 16:04
- Woonplaats: Montauban (fr)
door Paull en Paulla » 23 okt 2006, 22:53
B02 schreef: dan komt de V6 toch wat beter uit de voeten.
Is wel een leuk idee
, vind je niet Dick?
Een vriend van mij heeft datzelfde in een 504 Familiale ingebouwd, met automaat.
Het meeste werk is een klein stukje plaatwerk uit het linker binnenscherm verwijderen
om plek te maken voor de rembooster.
Het stukje plaatwerk wat je dan nodig hebt, zit in de 6
4 donor
Het is wel wat werk, maar dan heb je ook iets leuks en bijzonders.
Sleutel-ze
Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
-
Paull en Paulla
-
- Berichten: 762
- Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42
-
door Mark » 24 okt 2006, 22:47
Alles kan, met wat passen-en-meten. Ik heb wel eens een Amazon met V8 gezien en een 'brave' 740 estate met een opgepepte V8 uit een Pontiac GTO (litertje of zeven?). Overbodig te melden dat zo'n zeecontainer daarmee errug snel wordt, kwa akzeleratie. Die laatste transplantatie past wat makkelijker, natuurlijk. Uh, voor de Peugeot-eenkennigen, Volvo's inderdaad.
-
Mark
-
- Berichten: 2979
- Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16
door jan eend + » 24 okt 2006, 23:04
Mijn supertrio:
404 berline, 1969 (Jeanne)
850 GLE Estate, 1993 (Knut)
Constructam Comet 5, 1970 (Starship Enterprise)
Nou we het er toch over hebben Mark, schaam jij je voor de J7 ? Al of niet voorzien van een V6 uit de 6
4 ? Een QUARTET staat ook niet fout.... En een naam bedenken we wel
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
-
- Berichten: 1502
- Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
- Woonplaats: Grunn'
-
door Mark » 24 okt 2006, 23:12
jan eend schreef:Mijn supertrio: 404 berline, 1969 (Jeanne)
850 GLE Estate, 1993 (Knut)
Constructam Comet 5, 1970 (Starship Enterprise)
Nou we het er toch over hebben Mark, schaam jij je voor de J7 ? Al of niet voorzien van een V6 uit de 6
4 ? Een QUARTET staat ook niet fout.... En een naam bedenken we wel
Groetz, Vanjan.
Nee hoor, alleen heb ik die niet meer. Ze woont bij forumlid Ed, in het hoge Noorden van ons mooie landje.
-
Mark
-
- Berichten: 2979
- Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16
door Jeetje » 24 okt 2006, 23:18
Ja, Jan... Wel bij de les blijven, hoor!
Ennuh...
Mijn supertrio:
Peugeot J7 a.k.a. 'Jeetje'; ons liefie
Peugeot 404 alias Griselle; ma belle
Porsche 944 II DP-Motorsport; the beast
... it's better to burn out, than to fade away...
-
Jeetje
-
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
- Woonplaats: Vinkeveen
door jan eend + » 24 okt 2006, 23:29
Blijkbaar ff niet opgelet. Toch groetz
Vanjan.
-
jan eend +
-
- Berichten: 1502
- Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
- Woonplaats: Grunn'
-
door jan eend + » 24 okt 2006, 23:32
Jeetje schreef:Peugeot J7 a.k.a. 'Jeetje'; ons liefie
Peugeot 404 alias Griselle; ma belle
Porsche 944 II DP-Motorsport; the beast
Moiooooh. Two beauty's and one beast...
Leve Abcoude
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
-
- Berichten: 1502
- Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
- Woonplaats: Grunn'
-
door Nikilauda504 » 26 okt 2006, 15:20
Spaghetti uitlaatspruitstuk monteren, 2 dubbele Webers en een snelle nokkenas (wordt volgens mij in Australië gemaakt). Je komt dan max. tot 170 pk (zeggen ze). Iemand uit Australië heeft er ook een site over, Dave McBean geloof ik, kan het zo ff niet vinden.
Voordeligste manier is gewoon een andere motor erin hangen: PRV V6 of 505 GTI/Turbo met kleine aanpassingen.
Heb nog wel een setje brede remklauwen liggen, dan kun je voor geventileerde schijven monteren.
-
Nikilauda504
-
door PeuTriton » 24 nov 2006, 20:54
hee dick,
hier de webstek van de bovengenoemde site (voor als je hem nog niet zelf gevonden hebt bij de forumlinks naar 504-sites
).
http://www.geocities.com/davemcbean/Xengines.html
maar zijn er hier echt geen mensen die ooit een gemodificeerd blok gezien hebben
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
-
PeuTriton
-
- Berichten: 148
- Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
- Woonplaats: Grubbenvorst
door peusjoost » 03 dec 2006, 21:54
504 met V6 heel interessant maar na de ombouw moet je toch naar het RDW om het aantal cyl te wijzigen naar 6? Vervolgens stelt RDW vast dat break/familiale nooit met 6cyl geleverd is. En dan?????
-
peusjoost
-
- Berichten: 82
- Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45
door JT » 03 dec 2006, 22:49
Die vraag kwam ook in me op bij het aanbod van een 404 met 2.3D.
Was een Belgische, sta je bij de RDW, eeehhh....
Kan dat eigenlijk wel?
-
JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door leffe 404 » 13 dec 2006, 10:47
peusjoost schreef:504 met V6 heel interessant maar na de ombouw moet je toch naar het RDW om het aantal cyl te wijzigen naar 6? Vervolgens stelt RDW vast dat break/familiale nooit met 6cyl geleverd is. En dan?????
Op zich geen heel erg groot probleem, heb ook kennis met een golf 2 met een v6 ingebouwd, ook nooit af fabriek geleverd, an schouwing van RDW netjes 6 cil vermelding op kentekenbewijs gekregen. Alleen, dat was in 1994. Inmiddels zijn de RDW eisen iets strenger, o.m. dat ook de remdelen van de donorauto er op overgezet moeten worden geloof ik. Op zich niet vreemd, hard optrekken betekent dat je ook hard remmen moet kunnen.
Ik zal het een dezer dagen eens vragen aan een RDW medewerker.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
-
leffe 404
-
- Berichten: 1500
- Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
- Woonplaats: Leidschendam
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten