Turbo D

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Turbo D

Berichtdoor jan eend + » 08 okt 2006, 00:47

Moio allelezers. Antoine (niet uit Abcoude maar Schoonoord oid, die overal automaten van maakt :lol: ) vertelde mij bij de lunch van de N.Rondrit dat er verschillende types Turbo zijn geleverd op de 505-D motoren. Die verschillen hadden ook te maken met het formaat :roll: Er schijnt een smalle/kleine te zijn. Weet iemand op dit forum daar meer van :?: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Mockenrue » 08 okt 2006, 02:34

Frank v. G. :?:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Nikilauda504 » 10 nov 2006, 13:26

De 505 diesel is geleverd met 2.3 turbo, 2.5 turbo en 2.5 turbo met intercooler.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor Nikilauda504 » 10 nov 2006, 13:28

De turbo's zelf, als je dat bedoelt, zijn onderling (i.i.g. bij de 2.5 zonder en met intercooler) ook verschillend.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor jan eend + » 11 nov 2006, 00:20

Frank van Gestel schreef:De 505 diesel is geleverd met 2.3 turbo, 2.5 turbo en 2.5 turbo met intercooler. en:

De turbo's zelf, als je dat bedoelt, zijn onderling (i.i.g. bij de 2.5 zonder en met intercooler) ook verschillend.


Hadag. Dank voor de antwoorden. Betekent dat ook dat de turbo's onderling niet uitwisselbaar zijn? Ik zoek voor mijn (toekomstige :roll: ) ombouwproject (J7 met 2500 Turbo-intercooler 8) ) de kleinst mogelijke turbo-blower. Anders moet ik nog veel meer van de rechter chassisbalk ombouwen..... Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Edzo » 11 nov 2006, 01:28

Ik vraag me af of je genoeg 'boost' krijgt met een klein turbootje op een 2500.....
Ik heb het idee dat Landrover dat ook gedaan heeft op die blokken uit begin jaren 90. Ik rijd vaak in zo'n ding, en de prestaties zijn nou niet echt indrukwekkend, om niet te zeggen teleurstellend voor een 2,5 liter diesel met turbo. Een hoop gefluit maar weinig wol.
Je merkt nauwlijks enige overgang in trekkracht als de turbo inkomt, geen 'schop-in-de-kont-effect' zoals dat bij mijn 205-jes wel degelijk het geval is :mrgreen:

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Blazen

Berichtdoor jan eend + » 11 nov 2006, 10:42

Edzo schreef:Je merkt nauwlijks enige overgang in trekkracht als de turbo inkomt, geen 'schop-in-de-kont-effect' zoals dat bij mijn 205-jes wel degelijk het geval is :mrgreen:

gr. Edzo


Hamoi. Zou dat laatste ook niet te maken hebben met de veel hogere PK/KG verhouding bij de 205 :?: LR en J7 lopen natuurlijk wel aardig richting de 2 ton, ipv de 850 (?) kilo van de 205. Officieel heeft de 2500 TDI :wink: geloof ik zo'n 110 pk, ipv 90 ongeblazen. Maar vooral het koppel is veeeeeeeel hoger. Ik heb een tijdje een Daf 400 met zo'n turbo gehad 8) Vooral op grote afstanden minder lawaaierig en daardoor minder vermoeiend :lol: Maar us kijken of het er van komt..... Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Nikilauda504 » 13 nov 2006, 08:41

jan eend schreef:
Frank van Gestel schreef:De 505 diesel is geleverd met 2.3 turbo, 2.5 turbo en 2.5 turbo met intercooler. en:

De turbo's zelf, als je dat bedoelt, zijn onderling (i.i.g. bij de 2.5 zonder en met intercooler) ook verschillend.


Hadag. Dank voor de antwoorden. Betekent dat ook dat de turbo's onderling niet uitwisselbaar zijn? Ik zoek voor mijn (toekomstige :roll: ) ombouwproject (J7 met 2500 Turbo-intercooler 8) ) de kleinst mogelijke turbo-blower. Anders moet ik nog veel meer van de rechter chassisbalk ombouwen..... Groetz, Vanjan.


Zijn wel uitwisselbaar, maar dan moet je het uitlaatspruitstuk ook meenemen (de aansluiting van de turbo daarop is namelijk anders). Ik heb wel ergens de gegevens van de verschillende turbo's op deze motoren.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten