uitlaat!?!

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

uitlaat!?!

Berichtdoor ancotje » 08 sep 2004, 23:36

als ik accelereer dan hoor ik een geluid in mijn uitlaat dat klinkt als rondvliegende steentjes of roest deeltjes....de uitlaat lijkt nog in goede staat te zijn...en is in ieder geval niet lek....hoe lang die er al onderhangt...ik heb geen idee.....nou vraag ik me af wat dat geluid kan zijn en is het mogenlijk dat mijn einddemper verstopt raakt waardoor de uitlaat gassen niet goed weg kunnen waardoor die een ploffend geluid gaat maken

ik heb een peugeot 205 xr lacoste 1.4 uit 1986 uiteraard zonder catalistator met een enkele solex caburateur en hij rijd nu op euro98
Avatar gebruiker
ancotje
 

Berichtdoor Jeetje » 09 sep 2004, 01:00

Zou een los schot in de laatste pot kunnen zijn. Kan ook inderdaad gewoon roest zijn, of zelfs losrakend dempingsmateriaal...

Kan volgens mij geen kwaad.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

...

Berichtdoor 205GRIFFE » 09 sep 2004, 18:41

Zou een los schot in de laatste pot kunnen zijn. Kan ook inderdaad gewoon roest zijn, of zelfs losrakend dempingsmateriaal...


Als je het hoort tijdens het rijden dan denk ik toch dat er wel wat meer los zal zitten in je uitlaat. Want het feit dat je het boven het motorgeluid uithoort houd voor mij bijna automatisch in dat het geen rammelend roest oid is. Ik zou de achterdemper er even onder vandaan halen als ik jou was en dan even "lekker schudden" met die hap.
Zeer waarschijnlijk zal er dan inderdaad de nodige roest- en roetdeeltjes uit vallen, maar je merkt dan ook vanzelf of er meer aan de hand is.

Ik ga er nu vanuit dat je het probleem in de einddemper zit, maar het kan uiteraard ook de middendemper zijn. Alleen is het dan wat lastiger om hem er even onder vandaan te halen.

Maar in elk geval veel succes ermee.

Grt. Martijn :mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 15 gasten