Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
stephan schreef:Antoine,
Ik heb dit alles gelezen en ik denk dat je even bij het begin moet beginnen. Als ik het goed begrijp loopt de motor op gas goed en slaat op benzine af en toe af. Dit heeft in principe niets met het koelsysteem te maken, is een afstellingskwestie. Kan best zijn dat de garage na het monteren van de kop (dan moet de gaskabel en carburateur los) de zaak niet goed afgesteld heeft. Is eenvoudig te herstellen.
Als je kachel geen warmte geeft is er iets mis met de watercirculatie naar of in de kachelradiateur. Voel even aan de slangen bij de kachel of de ingaande warm is en waarschijnlijk is de uitgaande dat niet. Deed de kachel het overigens voor het demonteren van de kop wel ? Het zou namelijk kunnen zijn dat de slangen welke de warmwatercirculatie voor de lpg verdamper moet verzorgen verkeerd om zijn aangesloten waardoor de kachel niet meer in het circulatiecirquit is opgenomen.
Een derde mogelijkheid is inderdaad dat de thermostaat kapot is en gesloten blijft waardoor via het overstortbuisje van de radiateur water door te hoge temperatuur en dus drukopbouw geloost wordt. Je schrijft echter dat de motortemperatuur goed blijft dus dit is niet het probleem.
Ook wederom een lekke koppakking lijkt me niet het probleem omdat je temperatuur goed blijft en er neem ik aan geen witte wolken uit de uitlaat komen.
Een heel klein koppakkinglekje zou natuurlijk wel kunnen ,daar kun je namelijk prima mee rijden en pas na enige tijd is een litertje bijvullen weer nodig. Daarnaast is het nog mogelijk dat er via de voetpakkingen onder de cylinderbussen water naar de olie lekt en verlies je dus langzaam een beetje water zonder het aan temperatuur of zo te merken. Wacht je dan lang met verversen dan zullen na enige tijd waterdruppels aan de peilstok waarneembaar worden.
Dus eerst je aanvoerslang naar de kachel controleren, kijken of de kachelkraan wel echt opengaat ( dit kun je onder het dasbord rechtsvoor ook even met de hand doen) en gelijktijdig controleren of daar zich ook geen lek bevindt. Komt toch ook wel eens voor dst de kachelkraan of zelfs een kachelslang ietwat lekt en dan verlies je ook langzaam water zonder het echt te merken.
Succes en benieuwd wat het nu is!
leffe 404 schreef:Meer van deze reparatie is te zien op ;
http://www.peugeot404vereniging.nl/instructie_koppakking_vervangen.htm
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten