Ik kan je mijn ervaringen vertellen na 2 turbo revisie's aan mijn 505 Turbo (Garret T3 met waterkoeling op de lagers).
Ik heb een 'sloop'-turbo geprobeerd.
Helaas weet je de geschiedenis niet van de kompressor.
Zo ook bij mij: kennelijk waren de seals in de kompressor al ver heen want de wagen stond te roken als een lokomotief.
Ik heb toen besloten mijn eidejaarsuitkering te besteden aan de revisie ervan.
In 1998 was ik 1400 gulden kwijt.
In oktober 2005 nogeens: toen kostte het mij 730 euri.
Ik had toen de cilinderkop eraf gehaald voor revisie en aangezien je nauwelijks bij de turbo kunt komen heb ik die ook onderhanden laten nemen. Na 150k km worden die een beetje 'moe' bij een benzinewagen.
Zelf doen is uitgesloten: het binnenwerk moet op een speciale bank volledig worden gebalanceerd.
Laat dat dus over aan een specialist.
Uitbouwen en inbouwen kan wel.
Ik heb het zo'n 3 maal gedaan bij de 505 (heel fijn met die vlamringen!).
Kostte mij bloed, zweet, tranen en veel kalmeringstabletten
Geen idee hoe dat bij de 806 zit.
Adressen: C&E Turboparts aan de Stevinstraat in Amersfoort.
Zij hebben de kompressor opgehaald, gereviseerd en teruggebracht.
Alternatieven: Hoet en in België heb ik ooit gehoord van voordelige revisie's.
Laat ook meteen kijken naar de staat van de 'drukdoos' die de wastegate bedient. Het membraam wil wel eens geperforeerd raken (bij 505).
Heb je wel leuk een enorme vuldruk, maar blaast ook meteen de koppakking aan gruzelementen (als de zuigers het volhouden...)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.