Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door leffe 404 » 13 dec 2006, 10:50
Beschrijving gevraagd, liefst met foto's ;
Kettingspanner van mij 404 XC motor ( 3x gelagerd, 1960 ) blijft met koude motor op de eerste oliedruk even hangen.
De oplossing hiervoor schijnt te zijn deksel van distributie de/monteren, kettingspanner ontspannen, ik meen dmv een imbussleutel (?) en los nemen.
Dan het oliezeefje vervangen of reinigen.
Zijn er bepaalde dingen oom rekening mee te houden ? Timing ? afstelling van de ketting ?
Heb even advies nodig.
Wanneer je 1e keer gas geeft, bouwt ie voldoende oliedruk op om het de hele dag ratelvrij en probleemloos te doen overigens.
Alvast bedankt.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
-
leffe 404
-
- Berichten: 1500
- Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
- Woonplaats: Leidschendam
door Kees » 13 dec 2006, 13:14
Inderdaad, met een inbussleutel kun je de spanner blokkeren of ontspannen, je hoeft je geen zorgen te maken over de nokkenastiming als je de ketting er niet afhaalt. Het enige moeilijke is de grote moer met slingeraansluiting van de krukas te krijgen, die wil nog wel eens erg vast zitten. De spanner schroef je er zo af.
groeten van Kees
-
Kees
-
- Berichten: 612
- Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
- Woonplaats: Amsterdam
door leffe 404 » 13 dec 2006, 13:36
is dat de krukaspoelie voor de v-snaar ?
moet met een luchttolletje toch wel los te krijgen zijn ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
-
leffe 404
-
- Berichten: 1500
- Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
- Woonplaats: Leidschendam
door Kees » 13 dec 2006, 15:43
Ja, bij mijn auto kan je er alleen een grote steeksleutel of Baco op zetten, zie het plaatje:
Dus met luchtgereedschap is dat wat moeilijk. Het plaatje is van een vijfvoudig gelagerde krukas, maar het idee is hetzelfde. De motor van jou heeft denk ik zelfs een nog grotere slingeraansluiting of hoe het ook heet. nr 0516,09 in het plaatje.
groet, Kees
-
Kees
-
- Berichten: 612
- Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
- Woonplaats: Amsterdam
door Bert » 13 dec 2006, 15:45
aan de achterzijde van het motorblok zit in het vliegwielhuis een gat ( is naast het gat dat je gebruikt om de ontsteking af te stelllen ) van 10MM als je daar een pen insteekt en de uitsparing in het vliegwiel opzoekt dan kun je de krukas blokkeren en de moer van de krukas aan de voorzijde losdraaien.
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
-
Bert
-
- Berichten: 1194
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
- Woonplaats: Rotterdam
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten