bonkende motor 1.9TD

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

bonkende motor 1.9TD

Berichtdoor Doti78 » 18 dec 2006, 15:11

Ik heb een 306 TD met een motorprobleempje. 'smorgens start ie als een zonnetje, maar na een kilometertje rijden sta ik voor een verkeerslicht en begint de motor in stationair te bonken. De motor is dan nog niet warm.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Doti78
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 dec 2006, 15:07

Berichtdoor leffe 404 » 18 dec 2006, 16:25

lucht in brandstofleidingen / pomp is vaak een oorzaak van zo'n klacht.

Kijk je pomp eens na
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Edzo » 18 dec 2006, 18:30

Kan zijn dat de koudstartregeling te vroeg ophoudt? T is maar een idee. Die dingen doen vaak gek of gaan stuk.

Welkom trouwens!
We waarderen het als je je even voorstelt in het 'even voorstellen'-topic!! altijd leuk: nieuwe mensen, nieuwe auto's.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Doti78 » 19 dec 2006, 10:50

Bedankt voor het warme welkom. Ik zal me binnenkort even voorstellen en een foto plaatsen van mijn koninklijke bolide.

Als er lucht in de brandstofleiding zit, zou de motor dan nog steeds stotteren/bonken als hij warm is? Als de motor warm is loopt ie namelijk goed.

Verder start hij smorgens met een enkel hikje, maar daarna loopt ie prima. Heeft hij eigenlijk altijd gedaan. Peugeot zegt dat dit een probleem is van alle 'geblazen' diesels.
Doti78
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 dec 2006, 15:07


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten