lekkende vriesstop 204

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

lekkende vriesstop 204

Berichtdoor P204 » 13 jan 2007, 21:37

De vriesstop in het motorblok van mijn 204 lekt / zweet. Een vervelende lucht van verbrande koelvloeistof is het resultaat.

Hoe maak ik dat ding weer dicht? Zou dat ook kunnen zonder het gehele uitlaatspruitstuk te verwijderen etc...?
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor johnssons » 23 jan 2007, 21:48

Er zijn een aantal mogelijkheden, ... de beroemde pil in de radiator en alle lekkage's zijn verdwenen...

Wat ook kan en eigenlijk netter is, spruitstuk er af en de vriesplaat vervangen, oude er uit door met een centerpunt een gat in de vriesplaat te slaan en de plaat er uit te wippen, nieuwe plaatsen met vloeibare pakking, zoek een dop die in de holling van de vriesplaat past, steek een kort verlengstuk in de dop en sla de vriesplaat rustig op zijn plaats.

Ik start altijd met een pil, rijden is leuker dan sleutelen, als het blijft lekken kan er altijd nog gesleuteld worden ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: lekkende vriesstop 204

Berichtdoor Harrie » 25 jan 2007, 00:43

P204 schreef:De vriesstop in het motorblok van mijn 204 lekt / zweet. Een vervelende lucht van verbrande koelvloeistof is het resultaat.

Hoe maak ik dat ding weer dicht? Zou dat ook kunnen zonder het gehele uitlaatspruitstuk te verwijderen etc...?


Pillen zijn bij 104, 204, 304, 504 en 604 niet aan te raden.
Ze verstoppen kleine kanalen en een oude radiator koelt
dan al snel nog minder. Als je een lekke koppakking wilt..??

Vriesstop vernieuwen is mijn advies!

succes, Harrie
T.C. PCN

P.S.: bij mijn 304 '72 is die vriesstop er uit geknalt! ( 1979 ) en gewoon
doorgereden... heb je al eens een kromme kop gezien ? de nokkenas
kon niet meer rond of eruit.. Ik dacht dat het vriesstop-verhaal van
mij redelijk uniek was, maar ze lekken dus ook wel sporadisch.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor P204 » 30 jan 2007, 23:09

Op naar de eerstvolgende magazijnopening dus :-)

Dank voor de goede tips!
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten