Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door iclaudius » 15 jan 2007, 12:47
Hallo,al een poos ben ik bezig het motortje TU3 (in een Citoen C15) "goed" af te stellen,het rijdt verder prima,maar blijf toch met een klein probleempje zitten; Als ik het onstekingstijdstip goed heb staan ( op 8 graden met stroboscoop,bij 900tpm,en los vacuumslangetje)Blijft de auto stotteren bij optrekken.
Starten doet ie allemaal prima,ook bij zeiknat en koud weer enz..alle onderdelen zijn in perfecte staat.
Om dit stotteren op te lossen,zet ik de verdeler steeds vroeger,net zo lang tot het stotteren over is,mijn vraag is: is het erg als ik van de fabriekswaarde afwijk(8 graden),of is het een ander probleem,wat hopelijk op te lossen is??anders laat ik het maar gewoon zo. Gr Claus
-
iclaudius
-
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 10 jan 2007, 18:26
door jospop » 15 jan 2007, 13:57
Claus, je probleem lijkt een beetje op het mijne, kijk hier
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6800
maar eens.
Heeft jouw motor ook een distributieketting?
Ben er nog niet uit, maar laat nieuwe ontwikkelingen wel weer horen.
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
-
jospop
-
- Berichten: 398
- Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
- Woonplaats: De Meern
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten