Bocht=stotteren

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bocht=stotteren

Berichtdoor AMPlas » 05 feb 2007, 10:09

wanner ik met de 305GTX een scherpe bocht neem en dan wat rap wil optrekken hapert de motor. het is net os ie geen brandstoftoevoer heeft. iemand enig idee wat dit kan zijn? zat zelf te denken aan de brandstofpomp en/of carburateur.

hoe kan dit opgelost worden?

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 feb 2007, 10:51

AM,

Brandstofpomp kan niet, tussen de pomp en de carburateur, en in de vlotterkamer zit normaal gesproken nog zoveel brandstof dat de GTX er nog enkele kilometers op moet kunnen rijden. Eerder een verkeerde afstelling van het accelleratiegedeelte van de carburateur. Wellicht een revisiesetje kopen om de carburateur mee op de knappen, de werking van membramen wil mettertijd wel eens te wensen over laten. M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor AMPlas » 06 feb 2007, 12:48

aha, ok dus toch die carb. weer, rotding :evil: is niet het meest betrouwbare stukje techniek van de GTX...
heeft het slecht starten met een half afgekoelde motor hier ook mee te maken?
wat is wijsheid; naar een revisiebedrijf of zelf het een en ander vervangen (heb geen idee wat...)? en weet iemand een goed bedrijf in de regio Den Haag die dat kan doen en zo ja wat zouden de kosten ongeveer zijn?

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor M. van der Meulen » 06 feb 2007, 16:15

Beste is vaststellen welk type carburateur geplaatst is, zal een sportievere versie zijn, en dan gericht gaan zoeken op internet. Rondbellen bij een paar Peugeot / Citroen-garages en naar PCN magazijn kan ook. Zal mogelijkerwijs een zakje zijn als deze voor een 104-carburateur, dat zo'n 20 euro kost. Op Ebay.fr wordt nog wel eens wat aangeboden, als je het "Europa" vakje aanvinkt zal je misschien in Duitsland een geschikte aanbieding vinden. Eventueel voor een ander merk en type op welke dezelfde carburateur gemonteerd is.

Afbeelding

Er zullen vast ook ruimere setjes zijn voor carburateur, waterpomp, klepdeksel en cyilinderkop, en soms pakkingen voor distributiedeksel of koppelingshuis. Bevat dan behalve de pakkingen ook allerlei ringetjes, sproeiers en membramen. Succes, M.

PS: rijdt jou oude groene 104 SL met comfortpakket nog ergens?
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor AMPlas » 15 jun 2007, 13:49

nog eens even op gelet; het probleem doet zich alleen voor wanneer ik een scherpe bocht naar links neem en dan de bcht uit wil accelereren (klinkt mooi zo :lol: ). betekend dat misschien nog iets?

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Bart-Peugeot » 15 jun 2007, 13:56

AMPlas schreef:nog eens even op gelet; het probleem doet zich alleen voor wanneer ik een scherpe bocht naar links neem en dan de bcht uit wil accelereren (klinkt mooi zo :lol: ). betekend dat misschien nog iets?

AMPlas

Hmm, rij je soms met een (bijna) lege tank?? Dan vliegt het restje benzine in een scherpe bocht naar één kant en wil een auto wel eens gaan stotteren.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten