Griselle rijdt als de welbekende 'gesmeerde bliksem'. Het lijkt erop dat de trekkracht aanzienlijk toegenomen is en gisteren heb ik even gas gegeven om te bezien wat het beestje nou (weer) kan; overigens met toestemming van het garage- en revisiebedrijf.
Tot nu toe heb/had ik me keurig gehouden aan het advies om niet harder dan 100/110 km/uur te rijden...
Op de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude (
) heb ik even plankgas gereden en een kilometertje of wat -ik schat ongeveer 3 km lang- 'the pedal to the metal' gehouden...
Het resultaat verraste me!
Voorbij het puntje op de tachograaf dat de 150 km/uur aanduidt en halverwege de ruimte tussen het puntje van de 150 en 160 km/uur-aanduiding...
De hoogst gehaalde snelheid volgens m'n GPS (die ik natuurlijk ter controle bij me had
) gaf 147 km/uur aan.
Niet gek, dacht ik zo
Ik vond het trouwens wel best eng om met zo'n oude auto zo hard te rijden. Met de onbekrachtigde trommels rondom en de soepele Franse vering realiseer je je dat áls het misgaat het dan ook waarschijnlijk goed misgaat...
Het zal dan ook waarschijnlijk bij een eenmalige actie blijven....
Ondanks de revisie is het oliever-/gebruik niet tot 0 gereduceerd. Ik heb een litertje moeten bijvullen (inmiddels heb ik ruim 2.500 km gereden). Het oliepeil staat nu weer tot vlák onder/op het maximum-streepje.
Volgens de garage en het revisiebedrijf is dat niet uitzonderlijk en is het niets om me druk over te maken.
Wat denken jullie?