Revisie 404-blok '62 in volle gang (let op: veel foto's)

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor leffe 404 » 16 maart 2007, 00:43

En dan betalen sommigen 100 euro voor een gebruikte, dat snap je toch niet ???

Zou maar niet zeggen wat er in Reims voor gebruikte exemplaren gevraagd werd ...
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor vreugden » 16 maart 2007, 07:59

leffe 404 schreef:En dan betalen sommigen 100 euro voor een gebruikte, dat snap je toch niet ???

Zou maar niet zeggen wat er in Reims voor gebruikte exemplaren gevraagd werd ...


Ik heb de rekening voor de zekerheid nog eens opgezocht, vorig jaar betaalde ik geen 75 maar 70 euro voor een nieuwe waterpomp.
Dus dames en heren: lid worden van de vereniging als je het nog niet bent!!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2007, 09:45

Lid worden van de vereniging kan ik inderdaad iedereen aanraden!

Het is wel zo dat het verenigingsmagazijn slechts 2x per maand open is én zich in Dordrecht bevindt.

Even een waterpompje ophalen zit er dus niet in en 't kost ook nog eens (in mijn geval) zo'n 25 euro extra aan brandstof op en neer...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 16 maart 2007, 12:30

Dat kan je toch best onderling regelen Jeetje ?

Er zijn diverse forumleden die ;

- er dichterbij wonen
- regelmatig in het magazijn komen
- bereid zijn het spul aan je op te sturen ( tot 6 kg nog geen 7euro)

Als je iemand vindt die aan deze drie criteria voldoet, ben je snel klaar volgens mij ....
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2007, 22:03

Blijft natuurlijk dat 't magazijn slechts 2x per maand geopend is...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Kees » 17 mei 2007, 12:54

Ben benieuwd hoe het met de blokrevisie is afgelopen, Is alles nu okay? Ik heb ook lang lopen klooien met koelwaterlekken in mijn blok, duurde lang voor ik het in orde had.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 17 mei 2007, 14:33

Griselle rijdt weer als een zonnetje; zelfs (uiteraard?) beter dan voor de revisie... 8)

Ik mag nu alleen 3.000 km niet op gas rijden, waardoor de revisie nóg wat duurder zal uitvallen (gezien de huidige benzineprijzen) :roll:

Maar inmiddels heb ik al ruim 2.300 km gereden, dus het eind van de gasvrije periode komt in zicht.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Kees » 18 mei 2007, 10:45

Dat is goed om te horen, gefeliciteerd!
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 11:33

Griselle rijdt als de welbekende 'gesmeerde bliksem'. Het lijkt erop dat de trekkracht aanzienlijk toegenomen is en gisteren heb ik even gas gegeven om te bezien wat het beestje nou (weer) kan; overigens met toestemming van het garage- en revisiebedrijf.

Tot nu toe heb/had ik me keurig gehouden aan het advies om niet harder dan 100/110 km/uur te rijden...

Op de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude ( :oops: ) heb ik even plankgas gereden en een kilometertje of wat -ik schat ongeveer 3 km lang- 'the pedal to the metal' gehouden...

Het resultaat verraste me!

Voorbij het puntje op de tachograaf dat de 150 km/uur aanduidt en halverwege de ruimte tussen het puntje van de 150 en 160 km/uur-aanduiding...

De hoogst gehaalde snelheid volgens m'n GPS (die ik natuurlijk ter controle bij me had :wink: ) gaf 147 km/uur aan.

Niet gek, dacht ik zo 8)

Ik vond het trouwens wel best eng om met zo'n oude auto zo hard te rijden. Met de onbekrachtigde trommels rondom en de soepele Franse vering realiseer je je dat áls het misgaat het dan ook waarschijnlijk goed misgaat... :-|

Het zal dan ook waarschijnlijk bij een eenmalige actie blijven.... :roll:

Ondanks de revisie is het oliever-/gebruik niet tot 0 gereduceerd. Ik heb een litertje moeten bijvullen (inmiddels heb ik ruim 2.500 km gereden). Het oliepeil staat nu weer tot vlák onder/op het maximum-streepje.

Volgens de garage en het revisiebedrijf is dat niet uitzonderlijk en is het niets om me druk over te maken.

Wat denken jullie?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 18 mei 2007, 13:19

Nou, nou, 147 km/u met een 404 uit 1962, dan moet het met Griselle gezondheidstechnisch gezien wel erg goed gaan!

Ik zou me om dat olieverbruik niet druk maken. Het gaat om een motor die je aan het inrijden bent geweest en in die fase van het motorleven wordt er altijd wat meer olie verbruikt. Tot een liter op 1000 kilometer wordt over het algemeen niet als ernsitg gezien en daar blijft Griselle nog ruimschoots boven.

Veel plezier met jouw "Grande Dame"!
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 13:25

Volgens mij gaat madame nu zelfs harder dan fabrieksopgave :-|

Zoals ik al aangaf, rijdt dat wel niet fijn... :( Je voelt gewoon aan alles dat de auto niet gebouwd is voor dat soort snelheden. Ik zal dit dan ook niet snel herhalen!

Het motortje draait trouwens ook wel heel mooi rond, moet ik zeggen! Daar heb ik geen enkele klachten over. Stationair looptie zo rustig dat ik af en toe gas geef om te horen oftie wel nog loopt :D ...

Er zit wel een iets zwaardere carburateur op, maar of dat nou zo'n verschil maakt... :?

Al met al ben ik -zoals je zult begrijpen- best tevreden over het resultaat van de revisie... :lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Marcel » 18 mei 2007, 13:44

Jeetje schreef:Volgens mij gaat madame nu zelfs harder dan fabrieksopgave :-|
<Knip>
Er zit wel een iets zwaardere carburateur op, maar of dat nou zo'n verschil maakt... :?


Ik denk dat de zwaardere carburateur wel invloed heeft op de acceleratie en topsnelheid. Een elegante en snelheidsmonster in één ;-)

Wat voor'n carburateur zit er nu op?
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 13:57

Eehh... :(

Er zit een Solex op en dat was eerst een Pica 34 ofzo en nu een Pica 36 ofzo. Óf het was een 36 en nu een 38, of zoiets. Het kan ook een 34 zijn geweest en is nou een 38... :(

Het was wel iets met '30'... :-|

Ik weet 't eerlijk gezegd niet.

De originele carburateur heb ik wel nog, maar die moest eigenlijk gereviseerd/schoongemaakt worden, dus hebben we/ze er een carburateur van een 1.800 cc J9-blok opgezet die ik nog had liggen van onze vorige J7.

Ik kan wel eens kijken wat op deze carb. staat en wat op de originele staat :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tjark63 » 18 mei 2007, 16:39

peppo schreef:Tot een liter op 1000 kilometer wordt over het algemeen niet als ernsitg gezien en daar blijft Griselle nog ruimschoots boven.


Dat geldt natuurlijk niet voor een net gereviseerde motor, wel iets om in de gaten te houden dus. Na de inrijperiode hoort het verbruik minimaal te zijn, 1 liter op 2500 km is te veel, 1 op 5000 is acceptabel hoewel geen van mijn 404-504-505's ooit zoveel olie heeft verbruikt.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor leffe 404 » 18 mei 2007, 20:10

Jeetje je hebt een driemaal gelagerde krukas toch ? Dan durf je we met 155 km/h.

De mijne klinkt met 140 al als een afgeragde straaljaeger :? :mrgreen:

Ik heb t eenmaal geprobeerd om te testen maar meestal kom ik niet boven de 130-135 dan maakt ie herrie zat ...
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2007, 20:13

155 km/uur op de teller, ja.

Maar dat is 'slechts' 147 km/uur in werkelijkheid.

Boven de 135 wordt de herrie in de auto inderdaad onaangenaam en die herrie neemt bij elke kilometer per uur harder exponentioneel toe...

Zoals ik al zei: 1x geprobeerd en nou vind ik het wel weer goed!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Daniël » 19 mei 2007, 10:09

Moet je het eigenlijk ook nog met je J7 proberen, vind ik. En met je Porsche... :wink:
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Wanzl » 19 jun 2007, 21:27

Potver, das nog een hele klus geweest. Wel goed gedaan zeg. Helemaal vanaf het begin! En ik ben van plan zelf m'n blok van de 203 te reviseren. Ik weet niet of dit nu wel zo'n goed idee van me is... :oops:
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 259
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Vorige

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten