moeilijke warme start 404 op LPG

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

moeilijke warme start 404 op LPG

Berichtdoor qatsanqat » 13 apr 2007, 22:03

Hallo jongens,

Vóór de winterstop al een beetje, maar nu echt een probleem. Mijn 404 (carburateur 1966) op LPG start niet binnen +/- 15 minuten nadat hij is afgezet.

Koude start is geen enkel probleem. Na 3 maanden overwinteren, was het: choke uit, starten, lopen. Geweldig. Maar met warme motor. Rien.

Ik heb dit forumondereel al nagelopen omdat ik dacht niet de eerste te zullen zijn met dit probleem; wel dus. Wie weet raad?

:-|
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor Jeetje » 13 apr 2007, 23:08

Ik verdenk de bobine...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor pp » 14 apr 2007, 07:42

yep, moi aussi, zelfde euvel gehad, zal t even voor je opzoeken

edit:
gevonden:klik
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor leffe 404 » 14 apr 2007, 12:40

En ? Al geprobeerd ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor qatsanqat » 14 apr 2007, 21:51

heeee geweldig. bedankt.

Ik duik morgen ff onder motorkap. Ben overigens niet echt supertechnisch, dus ik zal 's kijken. Daarnaast heb ik iets met het motto van Leffe..: 'als je alle tijd hebt...., wacht je even en doet ie t wel weer...' Maar dit punt moet opgelost, want het is niet jofel.

Ik houd jullie op de hoogte, maar geef me even tijd,
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor qatsanqat » 26 mei 2007, 21:32

Hallo,

ben ik weer. bobine zit nog steeds waar ie zit, en het probleem is eigenlijk zga verholpen. Warm moet ik hooguit af een toe een keer extra starten, maar dan doet ie t prima.

Toch wil ik binnenkort die bobine 's verplaatsen. Ik zat te denken rechts net achter de radiator op de zijkant. Ik heb vlak daarachter mijn verdamper van de LPG zitten.

Nou schrijven jullie "setje nieuwe bougiekabels" maar ik heb toch maar 1 langere kabel nodig? Van de bobine naar naar dat ding waar er 5 aan zitten. Of mis ik iets?
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor alexxie_m » 18 jun 2007, 15:38

klopt als een bus...en altijd goed voor zo'n ding, extra koeling!

(LET OP: dat hij niet vochtig wordt wanneer het wel regend, en door de rijwind naar binnen komt!)

Succes en groet, alex
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor qatsanqat » 18 jun 2007, 23:12

Hee dank je wel. En dan toch nog een extra vraagje van mij - technisch een NoNo-, wat heeft 'temperatuur' met zo'n bobine te maken? Die bobine is toch een gewoon iets electrisch met een spoeltje of zo. Kijk, dat vòcht een probleem is, snap ik, maar wat maakt het uit of ie heet is of koud? Stroom is toch stroom?
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor Edzo » 18 jun 2007, 23:32

Volgens mij verandert de weerstand in een spoel als-ie heet wordt , dat zou averechts kunnen werken.
(ik ben geen electrotechneut, dus als ik het fout heb hoor ik het graag!)

En wat ik me ook nog afvroeg, is het handig cq. toegestaan een bobine dicht bij een LPG-verdamper te plaatsen?? (ivm. vonkvorming enzo??)
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Slecht starten

Berichtdoor Pininfarina504 » 19 jun 2007, 09:19

Zowel 404 als 504's hebben nogal eens last van "Vapor Lock", verder verandert inderdaad de weerstand in de spoel enigszins door warmer worden. Het verschijnsel doet zich verder voor bij vies/verstopt benzinefilter of vuil in de benzinetank.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor alexxie_m » 19 jun 2007, 16:02

Hoi,

Stroom is niet helemaal stroom. Kan het ook bedorven zijn dan? :? :-)
(Stroom is tenslotte ook maar een verzamel woord van Amperé en Volt)

Temperatuur heeft wel degelijk invloed op het systeem. Het geleid beter/ slechter stroom, daarom is het wel handig/ verstandig om hem te verplaatsen als hij echt heel warm wordt. Dit om overhitting te voorkomen. En dus storingen/ klachten.

Echter dus in de volle luchtstroom (rekening houdend met waar de wind/ regen/ vocht ook binnen kan komen) is niet de bedoeling.
Ook de verdamper moet niet al te dicht ernaast liggen. 15/20 cm is voldoende afstand.
Extra lettend op een goede bobine kabel, misschien iets betere kwaliteit nemen dan normaal om haarscheurtjes/uitdrogen/ minder geleiden van stroom te voorkomen... (dit ivm het grotere-afteleggen-stroom-afstand)
Let wel: bougie-kabels in lengte laten, ivm uitgemeten/ berekende weerstand tot aan de bougie...

Nog maals: succes :-)
Alex
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor JD » 19 jun 2007, 16:48

alexxie_m schreef:(Stroom is tenslotte ook maar een verzamel woord van Amperé en Volt)


Kijk, en voor je het weet wordt de hele elektrotechniek herschreven. :lol:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor alexxie_m » 19 jun 2007, 16:50

:D :mrgreen: :D
niet dan?
:D :mrgreen: :D

Groet, Alex
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten