Probleem aansluiting brandstofleiding 504GLD,wie weet raad?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Probleem aansluiting brandstofleiding 504GLD,wie weet raad?

Berichtdoor Pininfarina504 » 23 apr 2007, 21:48

Ben bezig met een experiment maar loop ff vast, daarom even een brandende vraag voor gevorderden.
Heb de cilinderkop van een 504GLD gedemonteerd, deze heeft echter wat scheurtjes tussen de klepzittingen, dat hebben ze praktisch allemaal, soms lekken/verliezen ze daar water door, zo ook in dit geval.
De originele cilinderkoppen van een XD2 2,3L met geplugde verstuivers zijn i.g.s. praktisch niet meer te vindbaar.Heb er al veel in mijn handen gehad, afkomstig uit auto's,boten,heftrucks,traktoren,industriemotoren. De meeste is barrel, soms zit er een redelijke of goede tussen, echter dan vaak weer met wat afwijkende waterkanalen en/of gemis van bepaalde aansluitingen, b.v. choke,temp. sensor,geluid dempings kanalen.
Als alternatief gebruik nu een kop van wat nieuwere types 504/Indenor dieselmotoren, komt uit een Daf/Leyland. Betreft een cilinderkop met geschroefde verstuivers,met Bosch inspuitsyteem.Kop past echt perfect, echter je hebt nu de geschroefde verstuivers op enerzijds het Bosch inspuitsyteem en anderzijds de Roto/CHV(en dus geen Bosch)dieselpomp. Nu komt het beide leveranciers gebruiken verschillende wartels(diameter) en schroefdraad. Heb nu redelijk passende leidingen, op de verstuivers op de kop gemonteerd, aan het eind de leidingen afgeknipt t.b.v. de afwijkende wartels. maar dus zonder flens, dus kan niets aansluiten op de pomp. even een flensje eraan maken gaat zomaar niet, daar ben ik ondertussen achter.Wie heeft een goed idee???
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 03 mei 2007, 22:44, in totaal 2 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Leidingen?

Berichtdoor Rob » 23 apr 2007, 22:15

W
Van beide type leidingen de helft gebruiken en de leidingen in het midden met een hogedrukkoppeling en snijringen aan elkaar zetten.
Die koppelingen zijn makkelijk verkrijgbaar.
Lijkt mij het proberen waard.
Ik heb ook wel wat losse leidingen liggen maar is niet echt in de buurt.
Weet ook niet zeker welk type.
Succes
Rob
504, 505, 604.
Rob
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 14 sep 2005, 21:46
Woonplaats: EDE

Berichtdoor john » 27 apr 2007, 09:24

Wat voor flens moet er aan? Kan je er niet goed bij om een flens te maken?
Als je met koper kan werken, kan je wat overlengte in de leiding maken zodat je gemakkelijker een flens kan persen. De overlengte leg je gewoon in een lusje.

Ik ben geen dieselkenner, maar zo kan je het misschien oplossen?
"meten is weten,weten is wát te meten"
john
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
Woonplaats: Zundert

Re: Probleem aansluiting brandstofleiding 504GLD,wie weet ra

Berichtdoor pEus » 28 apr 2007, 21:30

Pininfarina504 schreef:daarom even een brandende vraag voor gevorderden.


Maar dat was jij toch............................ :mrgreen: :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Edzo » 28 apr 2007, 23:40

die tip met die hogedrukkoppelingen lijkt me heel bruikbaar, mar......ga je geen problemen krijgen met de Bosch-verstuivers en de Roto-CHV pomp?? (andere inspuitdrukken enzo?) Ik weet hier zelf geen antwoord op, maar ik vraag me dus gewoon af of het gaat werken. Verkeerde druk is slechte verstuiving.......
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Met dank voor julie adviezen

Berichtdoor Pininfarina504 » 29 apr 2007, 00:36

Met dank voor julie adviezen.
Ben er grotendeels uit.
Andere kop van later type(Daf/Leyland kop) gemonteerd, verstuivers zijn anders,kopbouten te kort,leidingen zijn anders,gaan normaliter naar Bosch pomp en niet naar Roto dieselpomp.Dit is allemaal grotendeels opgelost.Kleppen overgezet,kleprubbers vernieuwd,verstuiver nozzles laten testen,verstuivers op druk laten testen,kop afgevuld met diesel om te kijken of er nergens lekkages zijn bij klepzetels,extra gaatjes geboord t.b.v. ontbrekende waterkanalen,zuigerstand uitgemeten en juiste koppakking(maat I II of III) gezocht,bestel nog rekbouten voor de kop.
Volgende week woensdag of donderdag als de kopbouten binnen zijn proefdraaien. Het is een hele operatie al bij al, kun je maar beter niet bij de Peugeot garage laten doen, kost vermoedelijk meer als de hele auto waard is. Wel een investering voor in de toekomst als het werkt. Ben ontzettend benieuwd.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten