Ben bezig met een experiment maar loop ff vast, daarom even een brandende vraag voor gevorderden.
Heb de cilinderkop van een 504GLD gedemonteerd, deze heeft echter wat scheurtjes tussen de klepzittingen, dat hebben ze praktisch allemaal, soms lekken/verliezen ze daar water door, zo ook in dit geval.
De originele cilinderkoppen van een XD2 2,3L met geplugde verstuivers zijn i.g.s. praktisch niet meer te vindbaar.Heb er al veel in mijn handen gehad, afkomstig uit auto's,boten,heftrucks,traktoren,industriemotoren. De meeste is barrel, soms zit er een redelijke of goede tussen, echter dan vaak weer met wat afwijkende waterkanalen en/of gemis van bepaalde aansluitingen, b.v. choke,temp. sensor,geluid dempings kanalen.
Als alternatief gebruik nu een kop van wat nieuwere types 504/Indenor dieselmotoren, komt uit een Daf/Leyland. Betreft een cilinderkop met geschroefde verstuivers,met Bosch inspuitsyteem.Kop past echt perfect, echter je hebt nu de geschroefde verstuivers op enerzijds het Bosch inspuitsyteem en anderzijds de Roto/CHV(en dus geen Bosch)dieselpomp. Nu komt het beide leveranciers gebruiken verschillende wartels(diameter) en schroefdraad. Heb nu redelijk passende leidingen, op de verstuivers op de kop gemonteerd, aan het eind de leidingen afgeknipt t.b.v. de afwijkende wartels. maar dus zonder flens, dus kan niets aansluiten op de pomp. even een flensje eraan maken gaat zomaar niet, daar ben ik ondertussen achter.Wie heeft een goed idee???