probleem met automaatbak van 504

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

probleem met automaatbak van 504

Berichtdoor Pininfarina504 » 01 jun 2007, 22:00

Na lang puzzelen storing getraceerd.
Automatische transmissie rammelde en gierde iedere keer onverwacht en onaangekondigd, soms een tijdje niet, dan weer wel, bij warme motor en warm weer vaker.Soms zo erg dat de auto niet meer op gang kwam of uit zijn D(drive)klapte.Na circa 5 minuten afkoelen v/d motor niets aan de hand, schakelt weer prima. Drie keer de transmissie olie verschoond in een tijdsbestek van circa 5 weken, automaatbak doorgespoeld en gereinigd. Viel me wel telkens op dat de olie rose kleurde in plaats van strak/fel rood. Gisteren daarom blikje met automaat olie gemengd met wat water weggezet en jawel hoor na enige tijd krijg je een rose water in olie emulsie. De smerende eigenschappen hollen dan natuurlijk hard achteruit.Minscuul lekje in de radiateur, waardoor er klein beetje water in de oliekoeler v/d radiateur terecht kwam.In tussenliggende periode heb ik geen water bijgevuld, zal dus inderdaad klein lekje zijn geweest, kun je wel je automatische bak mee mollesteren, hoop dat de schade binnen de perken blijft vooralsnog.
Nooit eerder een dergelijke storing meegemaakt en ook niemand gevonden die me van advies kon dienen.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: probleem met automaatbak van 504

Berichtdoor Paull en Paulla » 01 jun 2007, 23:09

Pininfarina504 schreef: Nooit eerder een dergelijke storing meegemaakt
en ook niemand gevonden die me van advies kon dienen.


Hoi Wim,

Een dergelijk verhaal heb ik ook meegemaakt en sterker, ZF automaat
verwisseld en óók verramponeerd. Pas toen is de (Peugeot) garage gaan
zoeken en bleek er intern lekkage in de radiateur naar de oliekoeler.
Maar ja, inmiddels werd de reparatie te duur. Deskundig advies van
bijvoorbeeld een Peugeotdealer had in zo'n geval een hoop kosten en
frustraties gescheeld.

Met systeemkennis en zelfredzaamheid kom je een stuk verder.
Proficiat Wim.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Automaten misere

Berichtdoor Pininfarina504 » 01 jun 2007, 23:51

Met vriendelijke dank voor je compliment Paul.

Heb nog een ander complex probleem, waar ik al minimaal een maand mee aan 't tobben ben, maar hierover later meer, niet teveel misere op één dag.

Gaat overigens over brandstof voorziening 504 diesel, Rotopomp in combinatie met CHV(Bosch) verstuivers, systeem wat niet 100% bij elkaar past, leidingen zijn ook niet compatible, kan het werken???
De enigste die hier iets van weet op het forum en ervaring deskundigheid heeft is tot dusverre Nikilauda504

Gr,
Wim
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten