M'n 205 meurt vanbinnen

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor depsycholoog » 07 sep 2015, 22:43

Hai

Vorige week regende het zo hard hier in Nijmegen, ik denk dat mijn rubbertjes er niet tegen opgewassen waren. Die van mn auto dan he.
Ik vond t zo meuren steeds. Bleken er twee dekens in de kofferbak te liggen die zeiknat waren, al een week. Moet wel van die plensbui zijn. Ik die dekens eruit, maar na een paar dagen stinkt t nog. Ik denk dat het naar binnen gelekt is en dat t nu nog ergens nat is vanbinnen, maar kan niet ontdekken waar. Alle stoelen en de stoffen hemel zijn droog. De kofferbak ook.

Iemand een idee wat ik aan die geur kan doen? Ik zit voor mn gevoel in een soort rijdende druipgrot. Iemand bekend met zwakke plekken qua afwatering van een fase 1 205? Of duurt t gewoon even voordat die lucht weg is?

Vochtige groet,
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor ~Orin » 07 sep 2015, 23:15

Hallo,

plekken die je meestal het beste kunt nakijken zijn;
- de klapraampjes, de rubbers willen nog wel eens krimpen... Even in een bak met warm water houden en heel voorzichtig oprekken.
- Achterlicht rubbers, deze willen nogal uitdrogen en vies worden, ook deze even goed in warm tot heet water dompelen om ze weer te versoepelen en schoon te maken.
- Achterklep rubber, deze moet je er even afhalen en controleren... in het ergste geval zit er roest onder.
- Achterklep slot, hier zou een rubber zitten maar deze kan na mijn weten volgens mij gaan lekken als deze helemaal is uitgedroogd. Zo niet dan moet je er ten alle tijden van af blijven :-)


Meer kan ik zo even snel niet bedenken...
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor MarcoPeus » 08 sep 2015, 08:58

Een vochtvreter in je kofferbak doet wonderen voor t vocht. el oplwtten als je gaat rijden dat die bak niet om dondert want dan kun je opnieuw beginnen.
Geur verwijderen kan met een ozon apparaat maar die zijn niet 1 2 3 ergens te lenen en niet goedkoop.
Als er water in de kofferbak stond zal er ook wel water onder de bank staan. Zou m ff los maken en kijken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor depsycholoog » 08 sep 2015, 21:03

bedankt voor jullie snelle reacties! leuk, dat motiveert.

Achterlichten heb ik nog niet gecheckt.
Onder het rubber onder mn achterklep was geen roest te zien. Heb de boel wel schoongemaakt want het zat vol zwarte prut naast en onder de rubbers. Hier en daar in de bochten wel kleine scheurtjes, misschien toch maar een keer een andere voor zoeken.
Er staat nu een vochtvreter in de kofferbak en de geur lijkt sowieso al iets minder te worden, of misschien went het gewoon. Wie zal het zeggen.

Nu was het ook wel nat de laatste tijd. Je gaat bijna verlangen naar die hete dagen van afgelopen zomer.

Kan het ook zijn dat het via de aansluiting voor het reservewiel naar binnen lekt? Controleer ik dat straks ook even als het weer licht is.
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor depsycholoog » 16 sep 2015, 23:14

Het stinkt nog steeds :( inc vochtvreter. Ik kan niet meer ontdekken waar het nu lekt. Wel vind ik dat er veel condens op de ramen staan aan de bestuurderskant. Toch misschien rubbers die niet helemaal lekker meer sluiten.
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor ~Orin » 16 sep 2015, 23:44

Je kan even de zijbekleding eraf halen nadat het flink heeft geregent, misschien ligt er een plasje water op de bodem... Was bij mij ook zo.
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor depsycholoog » 25 jan 2016, 00:47

Even een bump, want de bekleding onder de voeten van de passagier is zeiknat. Onder de bekleding stond een plasje water.

Ik wil graag de bron aanpakken van dit lek, weet iemand wat de beruchte punten zijn of heeft iemand tips waar te zoeken? Alvast bedankt.

Het is m vergeven want hij rijdt verder als vanouds ;-)
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20

M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor Bart_simons » 26 jan 2016, 17:33

Lekkage aan de passagierskant voorin? Heb je gecheckt of de water afvoer onder je parafaan schoon is? Als het water daar niet wegloopt loopt het ook overal naar binnen. Het water moet daar aan twee kanten via een gaatje weg kunnen lopen!
Bart_simons
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 dec 2015, 14:20

Re: M'n 205 meurt vanbinnen

Berichtdoor depsycholoog » 26 jan 2016, 23:16

Bart_simons schreef:Lekkage aan de passagierskant voorin? Heb je gecheckt of de water afvoer onder je parafaan schoon is? Als het water daar niet wegloopt loopt het ook overal naar binnen. Het water moet daar aan twee kanten via een gaatje weg kunnen lopen!


ik zal nog eens goed kijken. Edit:

Nou ben ik geen paravaan expert maar volgens mij is deze redelijk schoon. hoe groot moet dat gaatje zijn? Kon het niet goed zien in het donker. Aan beide kanten voelde ik een soort halve cirkel. Zat wel wat prut in maar niet veel.
Afbeelding

Zo ziet het vanbinnnen uit, het water lijkt van achter dat paneel rechts te komen. Ook lag er wat prut daar rechts, dat is dat zwarte wat je ziet. Zou het dan toch de paravaan zijn geweest?
Spannend ;-)
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten