Portiergreep 407

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Portiergreep 407

Berichtdoor dafaye » 21 nov 2013, 14:55

Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat het plastiv kapje dat om het slot zit van de portiergreep verdwenen is. Hoe, wat en waar is mij een raadsel.....

Nu heb ik geinformeerd bij de dealer en bij de sloop maar die geven aan alleen complete deurgrepen te hebben. Heeft iemand dit ook al eens gehad? Kan ik dat kapje gemakkelijk overzetten van een andere deurgreep? Weet iemand of die kapjes ook los te krijgen zijn?

Thanks,
Daan
dafaye
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 nov 2013, 14:47

Re: Portiergreep 407

Berichtdoor chr. » 21 nov 2013, 21:53

dafaye schreef:Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat het plastiv kapje dat om het slot zit van de portiergreep verdwenen is. Hoe, wat en waar is mij een raadsel.....

Nu heb ik geinformeerd bij de dealer en bij de sloop maar die geven aan alleen complete deurgrepen te hebben. Heeft iemand dit ook al eens gehad? Kan ik dat kapje gemakkelijk overzetten van een andere deurgreep? Weet iemand of die kapjes ook los te krijgen zijn?

Thanks,
Daan

Het zal kunnen dat er een complete set wordt geleverd, op de sloop is mss het gemakkelijkst.
Binnenkant portier zit er hoogte van de kruk een rubbertje, daarachter een torkbout.
Los draaien en het slot gedeelte kan je er dan uit trekken. Greep laat je zitten.
Letop als je die tork los draait, op een gegeven moment gaat die niet verder. Mocht die tork vallen
dan kan je de deur+ slot demonteren. Geen aanrader.
Afdekplaatje kan je na demonteren en zo op drukken.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: Portiergreep 407

Berichtdoor dafaye » 22 nov 2013, 11:19

Bedankt voor de reactie. Heb al eens rondgekeken en een deurgreep in kleur kost op de sloop zo'n 30 euro ex verzenden en bij de dealer 35 euro ongespoten. Ik denk dat dit spuiten vrij prijzig is. Toch maar eens navragen.

In ieder geval een duidelijke uitleg, hopelijk te doen voor iemand die slechts beperkt handig is :)
dafaye
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 nov 2013, 14:47

Re: Portiergreep 407

Berichtdoor Harrie » 22 nov 2013, 18:56

als ik het goed lees, heb je alleen dat kleine kapje nodig ?
Waarom dan een complete portiergreep ?

kijk eens op :
http://www.onderdelenlijn.nl

gezamelijke site van alle bij de A.R.N. aangesloten auto-demontage-bedrijven.
( ARN = Auto Recycling Nederland )

succes :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten