Veiligheidsgordel achter vervangen P205

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Veiligheidsgordel achter vervangen P205

Berichtdoor Tylena » 06 feb 2014, 19:41

Hoi,

De veiligheidsgordel voor de achterbank in mijn Peugeot 205 is volledig geblokkeerd. Ik heb geprobeerd hem te deblokkeren door er heel veel aan te prutsen, met als gevolg dat hij nu in een nog kortere stand echt heel erg vast zit. Hij heeft dit probleem eerder gehad en toen heeft een monteur (hij moest me toch al helpen met een nieuwe radiateur) er gewoon vijf minuten aan lopen sjorren en toen kwam hij wel los en leek hij het weer te doen. Maar dat lukt nu dus niet meer.

Iemand een idee hoe je dit op kunt lossen? Of is het een kwestie van nieuwe gordel halen op de sloop? Zo ja, maakt het dan nog uit uit wat voor auto de nieuwe gordel komt of zijn die universeel?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Tylena
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:23

Re: Veiligheidsgordel achter vervangen P205

Berichtdoor Bart-Peugeot » 06 feb 2014, 23:03

Ik zou een andere op de sloop halen.

Ik denk dat alle achtergordels uit een 205 wel passen.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Veiligheidsgordel achter vervangen P205

Berichtdoor joospeugeot » 07 feb 2014, 03:30

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 10 jan 2016, 06:58, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Veiligheidsgordel achter vervangen P205

Berichtdoor Tylena » 18 feb 2014, 13:11

Heb de goede gevonden op onderdelenlijn.nl :-) . Nu heb ik nog een vraagje over het bevestigen:

Alle bouten waar de oude mee vast zat losdraaien en de nieuwe er weer mee vast zetten is redelijk simpel maar... hoe krijg je de gordel door dat gleufje in, tja hoe noem je dat, de kunsttof binnekant van de auto ter hoogt van de hoedenplank? Dat is me nl niet gelukt :(

Nu loopt de gordel gewoon er omheen ipv er doorheen. Wordt dat geaccepteerd voor je apk?
Tylena
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:23


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten