Linker achterportier 205 is niet meer open te krijgen

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Linker achterportier 205 is niet meer open te krijgen

Berichtdoor W. Roelofs » 21 maart 2014, 22:59

Beste peugeotliefhebbers,

Ik krijg de linker achterportier van mijn 205 uit 1998 niet meer open. Het mechanisme van het vergrendelingsknopje zit vast, zodat het knopje niet meer omhoog kan. Bekleding eruit gehaald, WD 40 op slot gespoten, geprobeerd een hendeltje dat aan de bovenkant van het slot zit te bewegen- deze kan ik wat op en neer bewegen,maar ontgrendelen lukt niet. Op het forum vindt ik ook geen oplossingen. Wie kan mij hiermee helpen?

bvd.,

Wout.
W. Roelofs
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 19 jan 2014, 21:42

Re: Linker achterportier 205 is niet meer open te krijgen

Berichtdoor MarcoPeus » 21 maart 2014, 23:11

Dat wordt priegelen Wout. Je zult moeten gaan frunniken aan t slot binnen in de deur. Overal aan duwen en trekken totdat hij open springt. Geen leuk klusje. Wellicht is er iets afgebroken of vuil in gevallen (zelf al eens meegemaakt met een Toyotal Corolla kofferbak slot) Andere mogelijkheid is er niet. Je kunt t slot alleen verwijderen als de deur open is.
Is volgens mij trouwens een afkeurpunt als een deur niet open gaat (van binnen of van buiten)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Linker achterportier 205 is niet meer open te krijgen

Berichtdoor Duco » 21 maart 2014, 23:41

Vaak zit bij een 205 dan niet het slot vast maar de stalen hevel die aan de kunststof buitengreep zit. Deze blijft dan hangen tussen open en dicht in, en blokkeert het slot. Soms wil een klap met je vuist op de buitengreep helpen, anders proberen via de buitenzijde (greep omhoog) in te spuiten of de greep te demonteren (boutjes zichtbaar als je de greep omhoog beweegt) en dan gangbaar maken.
Peugeot 504 GL bleu aurore métal 1978, mijn eerste auto
Peugeot 204 sable 1976
Citroën GS orange ténéré 1974
Citroën DSpécial Confort bleu camargue 1972
alle met toit ouvrant en origineel nederlands en rijdend
Duco
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2008, 21:18

Re: Linker achterportier 205 is niet meer open te krijgen

Berichtdoor W. Roelofs » 23 maart 2014, 13:23

Duco, het was zoals jij het zei. De handgreep eruit, hevel naar beneden en de deur ging weer open. De boel geolied en klaar is Peu.

Bedankt voor je advies!

Wout.
W. Roelofs
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 19 jan 2014, 21:42


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron