retep schreef:pauldevries schreef:Dat raad ik ten zeerste af.
Heb hier nu een schitterende 13 raams Sambabus staan die door de vorige eigenaar in hammerite gerold is.
Gelukkig voor mij dat de taxateur dit ook opgemerkt heeft met taxeren en de bus dus in plaats van de gekostte 11.000 euro
nog geen 3000 euro meer waard is vanwege een potje hammerite.
Over een aantal jaren heb je de grootste problemen om die hammerite-ellende er weer af te krijgen.
Roesten doet het evengoed eronder toch wel en veel soorten Hamerite bevatten siliconen
oftewel dan heb je de grootste nachtmerrie van de proffesionele spuiter te pakken.
Pak dan in alsjeblieft voor die 2 of 3 tientjes meer t.o.v. Hammerite
een goede botenlak of dd-lak van bijvoorbeeld de ijsel of dergelijke.
Is tenminste 2k lak en ook later na nog altijd weer over te spuiten met alle soorten autolak.
Just my to cents,
maar dit in de hammerite rollen gaat echt letterlijk
tegen alles in mijn idee wat met autoliefde te maken heeft
Een samba bus die maar 11000 euro waard is? Ik dacht dat die juist onbetaalbaar waren, en je dan voor 3000 euro
niet eens een compleet verwoest en doorgerot exemplaar kon kopen?
Beste Peter
Ik zal me duidelijker uitdrukken, staat een beetje ongelukkig merk ik aan de interpetatie.
Ik bedoelde dat de restauratie die 11.000 euro aan materiaal vanwege de meerkosten
die het oplevert om de Hammerite te verwijderen de toegevoegde waarde van deze gehele 11.000 euro
maar een meerwaarde hebben gecreerd van 3000 euro met de taxatie.
De bus is van een collega op mijn werk en hij is nu samen met mij
(heb hem de ruimte beschikbaar gesteld) bezig om tot op de grondlaag de Samba volledig terug kaal te zetten
en siliconenvrij te maken, en gaat dan naar de echte spuiter,
Mijn collega is gelukkig eindelijk tot het inzicht gekomen dat het gesmeer van hem
veel geld gekost heeft en veel meerwerk van delen die al strak gezet waren.
Er moeten zeer veel lasnaden terug schoongemaakt worden omdat ook hier als eerste laag siliconen bevattende verf gestreken is.
Het laswerk en dergelijke is zeer netjes gedaan en degelijk,
Ook rekening houdend dat hij geen dubbele stukken ging maken en vele nieuwe panelen en plaatdelen besteld
des te meer dat het zonde is geweest zijn keuze die gemaakt is geworden om de bus met Hammerite te gaan rollen.
Succes met het verder afmaken van de bus, ik vindt het een gaaf project om te zien en ook je Transsit is erg mooi geworden,
Day je een twee rechterhanden hebt is dan ook duidelijk te zien op de foto,s van je werk
Groeten van Paul